بیش از هزار خانواده دارای معلول حق پرستاری دریافت کردند 

 سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: بیش ازیک هزار و ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت  شدید و خیلی شدید از هفته دولت سال گذشته تا کنون از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان نعمت ملکی عنوان کرد:  ۳۹۱ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه بر حق پرستاری کمک هزینه های ماهانه و مستمر دریافت می کنند و در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری و حق پرستاری ضایعه نخاعی در استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد :در راستای توانمند سازی  افراد دارای معلولیت وتشویق به نگهداری این افراد در خانواده و پیشگیری از تمایل خانواده ها به نگهداری فرزندان خود در مراکز شبانه روزی، با بررسی شرایط  توانخواه و خانواده نسبت به برقراری مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توانخواه اقدام می شود و فرد در بستر خانواده از حمایت‌های بهزیستی برخوردار خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر حسب مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال نیز حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی توانبخشی ۴۰ درصد افزایش یافت، یادآور شد: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید از حمایت حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند.

وی در خصوص خدمات توانبخشی در منزل برای افراد دارای معلولیت گفت: به ازای هر فرد معلول تحت پوشش سازمان و براساس نوع، شدت معلولیت و نیاز به هر نوع خدمت تخصصی، سه نوع خدمت فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتاردرمانی، پرستاری، مددکاری و ویزیت پزشک به افراد دارای معلولیت نیز ارائه می‌شود.

ملکی ادامه داد: این خدمات توانبخشی توسط تیم‌هایی متشکل از پزشک، روانشناس، گفتار درمانگر، مددکار، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر و پرستار ارائه می‌شود و هر ۶ ماه نیز ارزیابی کلی از وًضعیت خدمات ارائه شده وپیشرفت فرد دریافت کننده خدمت  صورت می‌گیرد.

کد خبر 87775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد