اراده‌ای که کوه را جابه‌جا می‌کند

روایتی کوتاه و خواندنی از بانویی که با وجود بیماری صعب‌العلاج فردی بسیار فعال در ورزش است.

بسیاری از ما وقتی با افرادی که با وجود محدودیت‌های فراوان در اوج امید زندگی می‌کنند و اطرافیان را نیز به سمت امیدواری سوق می‌دهند را می‌بینیم از خود خجالت می‌کشیم که با وجود سلامتی کامل باز هم از حداکثر توان استفاده نمی‌کنیم تعداد این عده که توانمندی را به معلولیت گره زده‌اند در جامعه کم نیست.

فیروزه سلطان‌محمدی هم یکی از این افراد است، او ۴۴ سال دارد که در ۱۳سالگی مبتلا به بیماری SLE می‌شود.

او با وجود این بیماری صعب‌العلاج، فردی بسیار فعال در ورزش است. او رکورددار پرواز مسافت با پاراگلایدر در زنجان است.

سلطان‌محمدی در سال ۱۳۹۶ در یک حادثه ورزشی از شصت متری سقوط و به دلیل بیماری و پوکی استخوان دچار معلولیت از ناحیه لگن و پا می‌شود، با وجود معلولیت این بار او سراغ پارادومیدانی می‌رود و با کسب موفقیت‌های نسبی با ورود بیماری منحوس کرونا، خدمت داوطلبانه در این عرصه را به کسب مدال در میادین ورزشی ترجیح می‌دهد.

با اتمام پیک کرونا دوباره به سمت ورزش برمی‌گردد و این بار در کوهنوردی و سنگنوردی که شاید برای افراد با توان جسمانی هم سخت باشد. او بیماری را مثل یک دوست می‌بیند و معلولیت را موهبتی از طرف خدا 

او درهفته 6روز تمرین در سالن سنگ‌نوردی و در طبیعت دارد بعد از حدود 6ماه از تمرینات با کمک مربی سنگ‌نوردی، حسین مصطفوی و مهدی سرابی، موفق به صعود به قله علم کوه از مسیر سخت گرده آلمان‌ها می‌شود.

انگار هیچ سدی نمی‌تواند فیروزه سلطان‌محمدی را متوقف کند. از نظر او معلولیت و بیماری هرگز محدودیت نیست و اراده و پشتکار می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند.

منبع: وبدا

کد خبر 87704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد