نخستین جلسه شورای سالمندان استان همدان برگزار شد

با حضور مدیر کل بهزیستی استان و دیگر اعضاهای شورای سالمندان جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان همدان که در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، دکتر محمدمهدی شاهقدمی؛ مدیرکل بهزیستی استان همدان سه شنبه در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان همدان که در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری همدان برگزار شد تعداد سالمندان دارای پرونده در بهزیستی را بالغ بر ۴ هزار و ۲۳۵ نفر برشمرد و گفت: از این تعداد، بالغ بر ۲ هزار و ۵۱۳ نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز شبانه روزی سالمندان استان همدان سه مورد است، اضافه کرد: تعداد سالمندان مقیم این مراکز نیز ۳۱۴ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به عملکرد خانه‌های کوچک نیز اظهار کرد: سه مرکز روزانه سالمندان نیز در استان همدان با ۲۳۰ نفر ارائه خدمات می‌کند.

شاهقدمی بر لزوم توجه به ارتقای سطح مهارتی و آموزشی مراقبین سالمندان تاکید کرد و افزود: در کنار توجه به مواردی نظیر اعطای وسیله توانبخشی به سالمندان، سعی شد تا در زمینه هنر درمانی، اردوهای تفریحی، آموزش‌های زندگی سالم وغیره نیز ورود داشته باشیم.

این مسئول با تصریح بر اینکه طی هفته بهزیستی سال جاری، مرکز خانه خورشید همدان در محل جدید افتتاح شد، گفت: پیگیری راه اندازی دومین بنیاد فرزانگان همدان نیز طی سال جاری به انجام رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تعداد ۴۲۱ سالمند از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: ۸۲۹ سالمند نیز از خدمات بیمه بهزیستی بهره مند هستند.

رتبه هفتم استان همدان در مقوله سالمندی

در ادامه، مهندس عبدالحسین نوری؛ مسئول دبیرخانه ساماندهی امور سالمندان استان همدان با اشاره به اینکه همدان رتبه هفتم را در بحث سالمندی به خود اختصاص داده است، خواستار توجه جدی به این موضوع شد.

وی ضمن تشریح دستورالعمل های مربوط به کمیته های سه گانه شورای سالمندی، اظهار کرد: این دستورالعمل ها طی چند نوبت به دستگاه های مربوطه ارسال شده و نیاز به اهتمام ویژه مدیران به اجرای آن است.

نوری در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان همدان و پرداخت.

** سند ملی سالمندان، بومی سازی شود

دکتر مهدی اخوان؛ مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در جمع بندی این جلسه با تاکید بر لزوم بومی سازی سند ملی سالمندان، خواستار توجه ویژه مدیران به وظایف مربوط به آنها شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد که طی ۱۰ روز آینده وضعیت آموزش مراقبین سالمندان در استان همدان تعیین تکلیف و جلسه بعدی در ماه آینده برگزار گردد.

کد خبر 87490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد