۲۲ پایگاه غربالگری تنبلی چشم کودکان درشهر زنجان فعال است  

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان ازاجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری خبرداد و گفت : تا پایان سال نزدیک به ۲۹ هزار کودک زنجانی در ۲۲ پایگاه  سنجش  تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان رزاق منافی افزود: سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال از اول اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان آغاز شده و تا کنون نزدیک به ۲ هزار کودک  غربال شده اند.

 وی با بیان اینکه ۱۸ پایگاه با چارت E  و ۴ پایگاه مجهز به چارت E و دستگاه غربال بینایی، سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال را انجام و  منتظر مراجعه کودکان هستند، تصریح کرد: خدمات غربالگری تنبلی چشم کودکان بالاخص در مناطق روستایی، محروم، صعب العبور و حاشیه شهر با ۴ دستگاه بینایی سنجی و بطور سیار  انجام می شود.

منافی از همکاری مراکز مثبت زندگی و مراکز بهداشت شهرستان زنجان در اطلاع رسانی و غربال بینایی کودکان خبردادو  اظهار کرد: ۵۲ مربی آموزش دیده در سطح اول، سنجش بینایی کودکان را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری ازتنبلی چشم  بیش از ۲۷ سال است که همزمان با سراسر کشور در این شهرستان اجرا می شود، افزود: سال گذشته  حدود ۲۹ هزار نفراز کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان بینایی سنجی شدند که ۸۵۱  نفر از کودکان غربال شده مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و جهت ارائه خدمات درمانی به سطح ۲ غربالگری (اپتومتریست) ارجاع شده اند.

منافی ادامه داد: ۳۸  نفر از کودکان شناسایی شده دچار اختلالات بینایی به سطح سوم غربالگری ارجاع و تحت درمان های تخصصی قرار گرفتند.

وی افزود:خانواده های دارای فرزند متولد  نیمه دوم ۹۶ و سال های ۹۷، ۹۸، ۹۹  می توانند با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه های غربالگری بینایی مراجعه نموده و از سلامت بینایی فرزندانشان اطمینان حاصل نمایند.

کد خبر 87086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد