برگزاری جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان همدان

نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان همدان در دفتر معاونت عمرانی استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان، دکتر محمد مهدی شاهقدمی؛ مدیرکل بهزیستی استان همدان صبح امروز در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان همدان که در دفتر معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به مباحث مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی گفت: در سال جاری، تاکنون دو جلسه ستاد مناسب سازی کشوری برگزار شده است. وی با بیان اینکه جلسه نخست سال جاری با ۲۹ مصوبه و با حضور وزیر محترم کشور برگزار شده است، ادامه داد: طی مصوبات مربوطه، استانداران، فرمانداران و شهرداران باید مشاور در امور معلولین (مناسب سازی) داشته باشند.

 مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر این موضوع، خواستار ورود و انتخاب این مشاوران در سطح استان شد و افزود: در سال جاری، در استان همدان یک جلسه کمیته تخصصی، دو دوره آموزشی و یک نشست هم اندیشی با موضوع مناسب سازی برگزار شده است.

 ۴۰ درصد اعتبارات تعمیر و تجهیز به مناسب سازی اختصاص یابد در ادامه، مهندس فرزاد تیموری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان به موضوع اعتبارات تعمیر و تجهیز اشاره کرد و گفت: اداراتی که در بحث مناسب سازی با مشکلاتی روبرو هستند باید از این اعتبارات وارد کار کنند که در بین ادارات، فضای فرمانداری ها و بخشداری ها با توجه به میزان مراجعات مردمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 وی با بیان اینکه باید ۴۰ درصد اعتبارات این حوزه در ادارات مذکور در حوزه مناسب سازی هزینه شود، اظهار کرد: موضوع مناسب سازی باید در استان همدان با جدیت دنبال گردد تا به فضای مطلوبی برای حضور توانیابان استان برسیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در این راستا به بوستان ها، بانک ها و وسایل حمل و نقل مناسب سازی شده اشاره و خواستار ورود جدی به این موضوع شد.

  همدان، استان هفتم در بحث مناسب سازی

در ادامه جلسه، مهندس عبدالحسین نوری؛ معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی و مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان همدان با بیان اینکه استان همدان جز استان های پیشرو در موضوع مناسب سازی است، گفت: در این زمینه استان همدان رتبه هفتم کشوری را دارا است و باید برای رسیدن به نقطه ایده آل در این زمینه تلاش های بسیار داشته باشیم. وی با تاکید بر لزوم توجه مسئولین استان همدان نسبت به موضوع مناسب سازی، خاطرنشان کرد: برنامه مناسب سازی پارک ها و بوستان ها، پیگیری بحث مناسب سازی در لالجین به عنوان یک شهر جهانی، مناسب سازی دفاتر قضایی و پیشخوان دولت، محل پارکینگ مختص توانیابان وغیره از مهم ترین موارد در دستور کار در زمینه مناسب سازی استان همدان است.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور دکتر محمدمهدی شاهقدمی؛ مدیرکل بهزیستی استان همدان (دبیر ستاد مناسب سازی استان همدان)، مهندس فرزاد تیموری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مهندس ایوب اسداللهی؛ مدیرکل دفتر فنی استانداری، دکتر حمید شیرازیانی؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان، مهندس رضا زمانی؛ معاون دفتر امور شهری و روستایی استانداری همدان، حمیدرضا علیشاهی؛ معاون دفتر بازرسی و امور حقوقی استانداری، مهندس عبدالحسین نوری؛ معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی و مسئول دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان، مهندس عبدالله نوری؛ رئیس واحد شهرسازی دفتر فنی استانداری، محمدعلی افشاری؛ نماینده جامعه معلولین، شکیبا کولیوند؛ کارشناس دبیرخانه ستاد مناسب سازی استان، مهران آزادی؛ کارشناس دفتر فنی، مهندس الهه خدادادی؛ نماینده شهرداری همدان و آقای روح اله شعبانلو؛ نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان همدان برگزار شد

برگزاری جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان همدان

کد خبر 87070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد