جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران با حضور دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران و اعضای کمیته در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته و در راستای اقدامات و فعالیت‌های صورت پذیرفته در سال۱۴۰۱، استان مازندران حائز رتبه برتر کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر شد، گفت: استان مازندران در زمینه اقدامات پیشگیرانه، درمان و مبارزه با مواد مخدر بسیار فعال و از استان های موفق است.

وی با بیان اینکه از ارکان مهم پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاهسازی شهروندان است، افزود: با توجه به اینکه صدا و سیما مخاطبین بیشماری دارد می تواند نقش موثری در آگاهسازی و پیشگیری از اعتیاد آحاد جامعه ایفا کند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه لازمه پیشگیری از اعتیاد فرهنگ سازی است، ادامه داد: صدا و سیما می تواند با تولید و پخش برنامه های مشارکتی اثرگذار در پیشگیری از اعتیاد، کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت جامعه موثر واقع شود.

دکتر بریمانی با مهم برشمردن آموزش های پیشگیرانه در مدارس و محیط های آموزشی در امر مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: از فرصت های طلایی آموزش در مدارس باید استفاده شود و مهارتهای پایه در محیط های آموزشی با اقدامات فرهنگی و آگاهسازی افراد نسبت به مضرات و عواقب مصرف مواد مخدر باید آموزش داده شود.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه باید از ظرفیت های مدیریت شهری در امر مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد، یادآور شد: شهرداری ها بعنوان متولیان امور شهری می توانند در پیشگیری و بازدارندگی از اعتیاد اثر گذار باشند و از ظرفیت تبلیغاتی نسبت به توسعه فرهنگی اقدام کنند.

وی  نقش مهم فضای مجازی  را برای پیشگیری از اعتیاد مهم دانست و گفت: با به اشتراک گذاشتن تولیدات محتوا از قبیل مطالب آموزنده، ویدئو های آموزشی، پیام های پیشگیرانه، پادکست های صوتی و ... می توان از این فضا برای آگاهسازی آحاد جامعه استفاده کرد.

کد خبر 86659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد