جلسه کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی بهزیستی خوزستان برگزار شد

امروز ۴ مردادماه جلسه کارگروه عملیاتی مراکز مثبت زندگی با حضور مدیرکل بهزیستی خوزستان، معاون توانبخشی، معاون مشارکتهای مردمی، معاون امور اجتماعی، سرپرست امور توسعه پیشگیری، ورئیس اداره فناوری اطلاعات بهزیستی خوزستان و اعضای هیأت مدیره کانون مراکز مثبت زندگی بهزیستی خوزستان با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات مراکز مثبت زندگی، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی  ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت مراکز مثبت زندگی درسطح استان گفت: تاسیس مراکز مثبت زندگی، به عنوان بازوهای قدرتمند سازمان، یکی از اقدامات ویژه بهزیستی است که موجب ارتقای خدمات رسانی به جامعه هدف و گسترش میزان دسترسی به خدمات بهزیستی شده است.

 کریمیان افزود: محوریت این مراکز عدالت محوری، محله محوری، خانواده محوری، توانخواه محوری، استفاده از تکنولوژی اطلاعات، غیرحضوری کردن فعالیتها و تحقق دولت الکترونیک است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات سازمان، توزیع عادلانه خدمات سازمان و ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان، از جمله اهداف تاسیس مراکز مثبت زندگی است که می بایست آموزش و به روزرسانی دانش مددکاران در اولویت قرار بگیرد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان و نیز اقناع سازی ارباب رجوع در مراکز مثبت زندگی ادامه داد: با توجه به اینکه ارائه خدمات بهتر به مددجویان منوط به ارائه گزارش صحیح مددکاری است، ضمن بررسی دوباره نحوه جانمایی مراکز به لحاظ دسترسی به محل زندگی مددجویان توسط شهرستان ها، بررسی تعداد پرونده های واگذار شده به مراکز نیازمند بازبینی است و این موضوع باید در دستور کار قرار داشته باشد.


کریمیان در پایان تاکید کرد: واگذاری مراکز مثبت زندگی به متخصصین امر تنها به این دلیل است که  بتوان والاترین هدف بهزیستی یعنی رضایتمندی جامعه هدف فراهم شود بنابراین همچون گذشته، از مراکز مثبت زندگی به عنوان بهزیستی های کوچک حمایت شده و امیدواریم بتوانیم دست در دست هم، به حل مشکلات مددجویان بپردازیم.
گفتنی است برگزاری جلسات ماهیانه با حضور مدیر و معاونین بهزیستی و نمایندگان مراکز مثبت زندگی، بررسی چگونگی واگذاری طرح های پیشگیری به مراکزمثبت زندگی،پیگیری اعتبارات مربوط به زنان سرپرست خانوار، کمیسیون پزشکی برای تعیین شدت معلولیت، لزوم بررسی و مطالعه دستورالعمل های مراکز و نحوه جذب نیروی مددکار در مراکز، از جمله دیگر مسائل مطرح در این جلسه بود.

گفتنی است ۱۹۰ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت بهزیستی در خوزستان فعالیت می کنند.

کد خبر 86433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد