نشست هم افزایی بهزیستی خوزستان و نهضت اجتماعی قرارگاه قرب بقیه الله(عج) برگزار شد

صبح امروز، نشست مشترک بهزیستی خوزستان با نهضت اجتماعی جوانان قرارگاه قرب بقیه الله(عج) خوزستان، با حضور مدیرکل، معاون مشارکتهای مردمی و رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خوزستان، سرپرست بهزیستی شهرستان اهواز و رئیس، معاون و رابطین نهضت اجتماعی جوانان قرارگاه قرب بقیه الله (عج) خوزستان در شهرستان های حمیدیه، شادگان، اهواز، رامهرمز، دشت آزادگان و کارون با محوریت بررسی تفاهم نامه مشترک کشوری فی ما بین بهزیستی و این مجموعه در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،مدیرکل بهزیستی در این نشست با تشریح بخشی از خدمات و فعالیت های بهزیستی گفت: بحران های اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه، مشکلات متعددی برای جامعه بزرگ تحت پوشش بهزیستی ایجاد کرده است که این امر لزوم هم افزایی و همکاری های مشترک در راستای جریان سازی، افزایش اقدامات مردمی و ایجاد حرکت عمومی برای حل مشکلات مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را صد چندان می کند.

مهران کریمیان ادامه داد: با توجه به اهداف مندرج در این تفاهم نامه، همچون استفاده از امکانات، دانش و اطلاعات تخصصی بین طرفین، حل مشکلات و مسائل جامعه هدف توسط مردم بومی همان منطقه و ایجاد وحدت رویه، هم افزایی و همدلی در سطح گروه های میدانی و عملیاتی زیر مجموعه طرفین امیدواریم بتوانیم با کمک و اراده گروه های جهای و گروه های مردم نهاد، نسبت به رفع مشکلات مددجویان، ترویج امیدواری و نگرش مثبت در میان خانواده ها و آحاد مردم اقدام کنیم.

حسین اسکندری مسئول نهضت اجتماعی جوانان خوزستان نیز با اشاره به فعالیت های گوناگون این مجموعه گفت: نهضت اجتماعی جوانان شامل ۵ عرصه مروجین کسب و کارهای خردوخانگی، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، خدمات اجتماعی نظیر ازدواج، طلاق، اعتیاد و... ، صندوق های قرض الحسنه و کانون‌های حمایت از کشاورزی و دامپروری با هدف حذف دلال فعالیت می کند.

وی افزود: فعالیت های این نهضت در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی برای مردم است که با همراه سازی گروه های کوچک مردمی و متشکل کردن آنها تحقق می یابد.

مسئول نهضت اجتماعی جوانان خوزستان با اشاره به سخنرانی خرداد ۹۸ رهبر انقلاب در جمع دانشجویان، تصریح کرد: رهبر انقلاب در این دیدار دستورالعمل اجرایی گام دوم را بیان کرده و فرمودند که برای رسیدن به چشم انداز تشکیل حکومت اسلامی نیازمند یک حرکت عمومی در کشور هستیم که البته وجود دارد و باید با محوریت جوانان متعهد باشد.

اسکندری ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید دارند که همه مردم می توانند در این عرصه ها نقش آفرینی داشته باشند و در نظام مدیریت کشور تحول عظیمی به وجود آورند.

گفتنی است ایجاد دبیرخانه مشترک به منظور مستندسازی و الگوسازی نمونه های موفق کاری در شهرستان ها، استفاده از ظرفیت های مردمی برای کمک به مردم، تشکیل کارگروه های جدید در شهرستان ها جهت راه اندازی صندوق های قرض الحسنه خرد، تشکیل موسسات خیریه از گروه های جهادی، ایجاد شبکه فعالان اجتماعی و لینک کردن کلیه شهرستان ها با هم به منظور شناسایی گروه های شهرستانی با یکدیگر و ایجاد تشکیلات اجتماعی و تشکلات شبکه های اجتماعی از جمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 86222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد