دشتی|طرح غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال

به مناسبت هفته بهزیستی طرح غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر و به نقل از بهزیستی شهرستان دشتی، مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی گفت: بعد از موفقیت آمیز بودن طرح غربالگری نوزادان و به منظور رصد صد در صدی و شناسایی افرادی که ممکن است از طرح غربالگری نوزادان جا مانده باشند و یا در سال‌های اول کودکی دچار مشکل شده‌ باشند، طرح غربالگری کودکان 3 تا 5 سال برای اولین بار در شهرستان افتتاح گردید.

زارع بیان کرد: هدف از طرح شنوایی سنجی نوزادان و شیرخواران و همچنین غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی است که در سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله صورت میگیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتی افزود در سنین 3 تا 5 سال شیوع بیماری‌های گوش میانی در کودکان شایع است و این کم شنوایی‌ها از نوع کم شنوایی‌های خفیف است به طوری که والدین متوجه این اختلال نمی‌شوند.

وی ادامه داد: تشخیص این اختلالات فقط توسط دستگاه‌های خاص سنجش شنوایی امکان پذیر است بنابراین سازمان بهزیستی قصد دارد کار شنوایی‌سنجی و غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال را انجام دهد.

زارع تاکید کرد: با توجه به اهمیت این طرح در کودکان رده سنی یاد شده از نظر وضعیت و ساختار گوش میانی و درونی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: بررسی های شنوایی در کودکان سه تا پنج ساله به کشف، مداخله زودهنگام شنوایی منتهی می شود که هدف شناسایی مواردی است که پس از انجام غربالگری اولیه دچار مشکل شده اند. زارع ادامه داد: پس از غربالگری شنوایی متناسب با موارد پیش آمده اقدامات درمانی لازم انجام می گیرد.

کد خبر 85973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد