افتتاح مرکز پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت  توسط مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نیشابور

مرکز بهیاب، مرکز پشتیبانی شغلی افراد دارای معلولیت همزمان با هفته بهزیستی با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی، رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، رئیس اداره تعاون کار رفاه اجتماعی این شهرستان افتتاح گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی در این مراسم با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین عامل در توانمندسازی مددجویان و توانخواهان است، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان آماده‌سازی شغلی و حرفه‌آموزی مددجویان است. مددکاران در وهله اول بایستی قابلیت افراد را شناسایی و از طریق تسهیلاتی که بهزیستی برای اشتغال مهیا می‌کند در راستای ایجاد اشتغال پایدار، آنها را راهنمایی و حمایت کنند.

مسعود فیروزی افزود: فقدان یا کاهش فرصت‌های اشتغال برای افراد دارای معلولیت تاثیر بسزایی در سهیم شدن آنها در زندگی اجتماعی در سطحی برابر با دیگران دارد. قرار نیست در بهزیستی با پرداخت مستمری فقط مددجویان را حمایت کنیم بلکه باید اهتمام خود را در بازتوانی و ایجاد استقلال برای آنها و حضور در جامعه به‌کار بگیریم. متاسفانه برخی از کارفرمایان اظهار می‌کنند که افراد دارای معلولیت به‌دلیل محدودیت‌های که با آن مواجه هستند، قادر به ارائه کار مطلوب و حرفه‌ای نمی‌باشند، اما تجربه‌ی ما بعد از سال‌ها کار در بهزیستی، مخالف این ذهنیت غلط را همواره نمایان ساخته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور در این مراسم، گفت: این مرکز ۳ ماه به‌صورت آزمایشی و موقت فعالیت می‌کرد. در طول این مدت ۵۰ نفر از مددجویان از طریق سازمان بهزیستی به این مرکز معرفی شدند و در همین مدت کوتاه توانست برای ۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد نماید.

 علی صدر افزود: افراد دارای معلولیتِ متقاضی کار از سن ۱۸ تا ۵۵ سال می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند. بعد از انجام مصاحبه و آشنایی با کارجو مورد ارزیابی قرار گرفته و مشاوره‌های لازم به ایشان ارائه می‌شود. در محله بعد جلسه مصاحبه مددجو با کارفرما با حضور مددکار برگزار می‌شود و در نهایت کارآموزی در محیط واقعی انجام می‌گیرد. در آخر نیز قرارداد کار و بیمه منعقد شده و پشتیبانی شغلی باتوجه به توانمندی و علاقه‌مندی مددجو انجام گرفته و در راستای رسیدن به شغل پایدار از طرق مختلف حمایت خواهد شد.

کد خبر 85531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد