در رسانه | ایرنا | خانواده‌ای در تربت حیدریه سه کودک را به فرزندخواندگی پذیرفتند

تربت‌حیدریه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: با همکاری این اداره یک خانواده فاقد فرزند سرپرستی ۲ خواهر دوقلوی ۱۵ روزه و برادر آنها که یک پسر چهارساله است را بر عهده گرفتند.

به گزارش ایرنا، فاطمه صادق‌امیری عصر چهارشنبه در جریان بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان محلی به مناسبت هفته بهزیستی از این خانواده افزود: بعد از درخواست اولیه این خانواده و تشکیل پرونده، نخست آنان در کلاس‌های مشاوره روانشناسی شرکت کرده و بعد از انجام آزمایش‌های لازم و تشخیص صلاحیت، اقدامات بعدی توسط بهزیستی انجام شد.
وی گفت: طبق قانون خانواده‌های دارای فرزند دوقلو را می‌توان تحت پوشش قرار داد و استفاده از تسهیلات قانون جوانی جمعیت نیز منوط به دریافت شناسنامه است.
صادق‌امیری تصریح کرد: با توجه به اینکه دریافت شناسنامه بیش از یک سال به طول می انجامد، بهزیستی با درنظر گرفتن شرایط ویژه این خانواده در تلاش است تا زمان دریافت شناسنامه را به ۶ ماه کاهش دهد.

سرپرست خانواده نیز در ادامه گفت: از سال ۸۰ با همسرم ازدواج کرده و از آنجا که با درمان‌های ناباروری صاحب فرزند نشدیم، تصمیم گرفتیم با مراجعه به بهزیستی، سرپرستی فرزند و یا فرزندانی را برعهده گیریم.
علی‌اصغر مطهری که شاغل در یکان نظامی است، افزود: در پروند تشکیلی اعلام کرده‌ بودیم آمادگی عهده‌داری ۲ کودک «دوقلو» را داریم، اما وقتی اوایل اردیبهشت امسال از بهزیستی تماس گرفته و اعلام کردند ۲ خواهر دوقلو که تنها ۱۴ روز از تولدشان می‌گذرد به همراه برادر چهار ساله‌ آنها شرایط مناسب با درخواست ما دارند، فوری به مشهد رفته و با شادمانی این سه خواهر و بردار عزیز را تحویل گرفتیم.
وی خطاب به فرماندار تربت‌حیدریه گفت: هر چند هنوز از اداره محل کارم کسی برای انجام اقدامات حمایتی سراغی از ما نگرفته‌است، گفت: خوشبختانه از حیث مالی توان اداره سه فرزندم را دارم و به محض دریافت شناسنامه، سه دانگ از منزل شخصی را به نام آنها خواهم کرد، زیرا "طبق قانون ارث به فرزندخوانده سهم‌الارث تعلق نمی‌گیرد".

مطهری اضافه کرد: البته هر گونه تسهیلاتی هم که دولت بر طبق قانون جوانی جمعیت اعلام کرده، دریافت کنم، برای سه فرزند عزیزم "امیرعلی، نوشین و نگار" هزینه خواهم کرد.
فرماندار تربت‌حیدریه نیز در ادامه این اقدام را ثبت یک رکورد جدید در تاریخ بهزیستی کشور عنوان کرد و خطاب به این خانواده گفت: کاری که شما انجام دادید، از مرزهای انسانی و اخلاقی فراتر و آنقدر بزرگ و ارزشمند است که نمی‌توان نامی برایش گذاشت.
علی‌اکبر کی‌پور افزود: طبق رسم موجود و با در نظر داشتن شرایط دشوار اقتصادی کنونی به طور معمول خانواده‌های علاقه‌مند تنها سرپرستی یک فرزند را بر عهده می‌گیرند اما شما با این اقدام خداپسندانه و اخلاقی در کنار روشنی بخشی به زندگی خود، آینده سه فرزند ایران عزیز را به سمت موفقیت و شرایط بهتر تضمین کردید.
فرماندار تربت‌حیدریه از کلیه دستگاه‌های مرتبط خواست تا به صورت ویژه موضوع این خانواده مد نظر قرار دهند.
هادی نوبخت رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز گفت: طبق قانون جوانی جمعیت آنچه در حیطه اختیار این اداره باشد در حمایت از این خانواده دریغ نخواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، اکنون اداره بهزیستی شهرستان تربت‌حیدریه ۶ هزار مددجو تحت پوشش دارد که با احتساب خانواده آنها، جمعیت آنها به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم خدمات دریافت می‌کنند.
در پیوند با افتتاح بنیاد خیریه معلولان ایرانیان نیز گفت: این بنیاد از سال ۱۳۹۲ به کوشش "ناهید کلوشانی" فعالیت خود را آغاز و امروز دومین شعبه خود را در خراسان رضوی راه اندازی کرد.
وی با بیان اینکه پایه خدمات این بنیاد، اشتغال‌زایی برای معلولان است، گفت: این بدان معناست که برای توانمندسازی و امرار معاش آنها از یک مسیر درست، کارگاه‌های آموزشی برگزار و همچنین به معلولان خدمات توانبخشی، معیشتی، فرهنگی و تفریحی ارائه می‌شود.
رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه هم در این دیدار گفت: به مناسبت هفته بهزیستی امروز همچنین پنجمین خانه کوچک معلولان ذهنی بدسرپرست یا بی‌سرپرست (دختر) توسط بخش خصوصی و زیر نظر بهزیستی گشایش یافت.
صادق‌امیری افزود: در تربت حیدریه پنج خانه کوچک وجود دارد که گنجایش هر کدام از آنها ۱۰ نفر است و چون مددجویان توان آموزش‌پذیری دارند، می توانند در فضای واقعی خانه به صورت مستقل همراه با آموزش‌های مناسب به زندگی خود ادامه دهند.
وی در ادامه گفت: از مجموع پنج خانه کوچک تربت‌حیدریه سه مورد ویژه پسران، یک خانه هم ویژه دختران و یک واحد نیز برای سالمندان است.
امیری افزود: البته به جز این افراد ۸۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست دیگر هم داریم که این‌ها سالم و در مکان‌های دیگری نگهداری می‌شوند.

کد خبر 85502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد