در رسانه| نمایشگاه دست‌سازه‌های معلولان توانمند ملایر گشایش یافت

همدان - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی و دست‌سازه‌های معلولان توانمند مرکز حرفه‌آموزی «وصال مهر» همزمان با آغاز هفته بهزیستی با حضور جمعی از مسئولان محلی در سرای فرهنگ و هنر شهرداری ملایر واقع افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره بهزیستی ملایر عصر شنبه در آئین گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: این سازمان در مسیر تحقق یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب که همان دستیابی به رفاه اجتماعی است، فعالیت می‌کند.

محمدنبی مالمیر هفته بهزیستی را هفته ارج نهادن به مقام والای خدمتگزاران بی‌منت و قدردانی از خدمات صادقانه به آسیب پذیرترین افراد جامعه و جامعه هدف بهزیستی دانست و افزود: این سازمان مولود انقلاب است و تاکنون خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف خود ارائه کرده است.

وی هدف این سازمان را بهتر زیستن آحاد جامعه با شعار «برای مردم، برای بهتر زیستن» دانست و بیان کرد: این سازمان با وظایف متعدد و روش‌های متنوع در راستای فقرزدایی، تحقق عدالت اجتماعی، توانمندسازی و رسیدن به خودکفایی جامعه هدف و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی ملایر تاکید کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، هر انسانی که بخواهد یک عمل خالص در خدمت افراد کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر جامعه انجام دهد، سازمان بهزیستی یکی از مکان‌هایی که کار در آنجا عملی است.

مالمیر با بیان اینکه جانمایه اهداف بهزیستی امیدآفرینی و توانمندسازی است، گفت: هدف همکاران ما در این سازمان، ایجاد روزنه امید در روزهایی است که توان خواهان در ناامیدی به سر می‌برند و زمانی که شاهد گره‌گشایی و رفع مشکلات آنها می‌شویم حس و حال خوب موفقیت و شادکامی، کام انسان را شیرین می‌کند.

وی درباره نمایشگاه دست‌سازه‌های معلولان توانمند نیز گفت: این نمایشگاه با ۲۲ غرفه از دست‌سازه‌های معلولان توانمند شامل بافت فرشینه، میناکاری، شمع سازی، محصولات چوبی، زیرلعابی، خراش روی فلز و سازه‌های سنگی از ۲۴ تا ۲۶ تیر در سرای فرهنگ و هنر شهرداری دایر و آماده بازدید علاقه‌مندان اسن.

مالمیر با اشاره به فعالیت مرکز حرفه آموزی «وصال مهر»، اظهار داشت: این مرکز چندین سال در راستای اهداف بهزیستی و توانمندسازی گروه‌های هدف، خدمت‌رسانی و نمایشگاه‌های متعددی را در طول سال برای نشان دادن توانمندی‌های حرفه‌آموزان این مرکز برپا کرده است.

نمایشگاه دست‌سازه‌های معلولان توانمند ملایر گشایش یافت

موسس و صاحب امتیاز مرکز حرفه‌آموزی «وصال مهر» نیز ضمن تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی در ۲۵ تیرماه، گفت: اگر ملاک تشکیل سازمان را میزان اهمیت و تقدس آن در جامعه بدانیم، به طور حتم سازمان بهزیستی از آن جهت که به محروم‌ترین اقشار جامعه خدمت می‌کند، یکی از مهم‌ترین و در عین حال مقدس‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

زهرا نجاتی واگذاری مراکز حرفه‌آموزی به بخش خصوصی را یکی از خدمات سازمان بهزیستی عنوان و بیان کرد: مرکز حرفه‌آموزی «وصال مهر» سال ۱۳۹۷ با هدف آموزش مهارت‌های پایه، مهارت‌های اجتماعی و آموزش عادات کاری، ایجاد امکانات توانبخشی، ایجاد شغل و آموزش مهارت‌های کسب و کار برای به حداکثر رساندن توانایی‌های بالقوه معلولان و کسب آمادگی‌های لازم برای حضور در مراکز شغلی، کارگاه‌های حمایتی و مراکز پشتیبانی شغلی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ پسر معلول بالای ۱۴ سال با مشکلات جسمی حرکتی، اوتیسمی و یا سندروم داون در این مرکز مشغول آموزش هستند.

موسس مرکز حرفه‌آموزی «وصال مهر» افزود: خدمات این مرکز شامل آموزش بخش حرفه آموزی، آموزش بخش پیش حرفه‌ای، اجرای توانبخشی و کاردرمانی، اجرای مشاوره و روانشناسی، اجرای هنر درمانی، موسیقی درمانی و نمایش درمانی است.

نجاتی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از سازه‌های دست توان خواهان، اجرای ورزش‌های گروهی و انفرادی، اجرای اردوهای نیم روزی و چند روزه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و همکاری با اداره فنی و حرفه‌ای و اعطای مدرک به توان خواهان را از دیگر خدمات این مرکز برشمرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج مربی متخصص در این مرکز فعال است.

به گزارش ایرنا؛ در این نمایشگاه ۳۵ پسر معلول بالای ۱۴ سال دست‌سازه‌های خود را شامل بافت فرشینه، میناکاری، شمع سازی، محصولات چوبی، زیرلعابی، خراش روی فلز و سازه‌های سنگی در قالب ۲۲ غرفه عرضه کرده‌اند.

کد خبر 85445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد