در رسانه | فعالیت ۴۰۰ موسسه غیردولتی تحت نظارت بهزیستی کردستان

گۆڕان نیوز- مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: اکنون ۴۰۰ موسسه و مرکز غیردولتی فعال تحت نظارت بهزیستی استان، کمک حال سازمان بهزیستی در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف هستند.

https://b2n.ir/a76952

گۆڕان نیوز- مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: اکنون ۴۰۰ موسسه و مرکز غیردولتی فعال تحت نظارت بهزیستی استان، کمک حال سازمان بهزیستی در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف هستند.

به گزارش گۆڕان نیوز، حسین رسولی نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در سنندج اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های بهزیستی در حوزه‌های مختلف ارائه خواهد شد، از این رو به عناوینی کل افراد جامعه خدمت گیرندگان این سازمان محسوب می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر اعتبارات داخلی بهزیستی پاسخگوی حجم سنگین خدمات این نهاد نیست، از این رو حوزه مشارکت‌های مردمی با بهره‌گیری از مشارکت خیرین و سمن‌ها در این زمینه فعال است و ۴۰۰ موسسه و مرکز غیردولتی زیرنظر بهزیستی در این راستا کمک‌حال نیازمندان، خانواده‌های بی بضاعت و سازمان هستند.

رسولی گفت: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان از طریق موسسات و مراکزغیردولتی و بهزیستی به نیازمندان و جامعه هدف کمک شده که نشان می‌دهد ارتباط خوبی بین مردم، خیرین و سازمان بهزیستی وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: در دولت سیزدهم توجه خاصی به قشر محروم جامعه شده است اما علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته بدلیل مسائل اقتصادی بازهم فاصله قابل توجهی بین جامعه هدف و سایر افراد جامعه وجود دارد.

وی افزود: افزایش ۵۶ درصدی مستمری مددجویان و افزایش ۵۰ درصدی یارانه مراکز روزانه و شبانه روزی نمونه بارز اقدامات انجام شده به جامعه هدف بهزبستی دردولت سیزدهم است اما این قشر بازهم نیازمند توجه جدی‌تر هستند.

رسولی همچنین به افزایش سه برابری تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال جامعه هدف بهزیستی در سال گذشته‌ اشاره و اظهار کرد: همچنین در راستای خدمات رسانی بهتر در حوزه آسیب‌های اجتماعی، در بخش اورژانس اجتماعی ۱۷نیروی متخصص اضافه شده، تا کم و کسری ها در این حوزه جبران شود.

وی پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری شنوایی و پوشش ۹۴درصدی غربالگری بینایی را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: این سازمان همچنین در زمینه اعتیاد اقدامات خوبی انجام داده و این مهم همواره اولویت این سازمان بوده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد: همچنین در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای فرزندان ۲ قلو و سه قلو زیرپوشش خدمات این سازمان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 85030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد