نجف آباد |مشاوره؛ طب معنوی  و راهگشای آسیب‌های اجتماعی است

نشست هم اندیشی بهزیستی و دادگستری با موضوع خانواده و مشاوره ازدواج و طلاق، در شهرستان نجف آباد برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد، در این جلسه که به میزبانی مرکز مشاوره هنر زندگی(زیر مجموعه انجمن خیریه معلولین شهرستان)برگزار شد، قناعت‌کار رییس بهزیستی، پناهی رئیس دادگستری، گرامی دادستان، محمدی فرد معاون دادستان، قضات و کارشناسان شعب خانواده وبرخی از اعضای شورای حل اختلاف شهرستان حضور داشتند به تبادل نظر پیرامون مسئله طلاق، مشاوره های قبل و بعد ازدواج و ارائه راهکار پرداختند .   

 رئیس اداره شهرستان نجف‌آباد به تشریح عملکردحوزه پیشگیری بهزیستی پرداخت و در زمینه فعالیت‌های این حوزه در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و بویژه طلاق، سخنانی ایراد نمود.

علیرضا قناعت‌کار پس از معرفی مراکز مشاوره  و غربال زیر مجموعه بهزیستی، مشاوره خانواده را از موضوعات دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: مشاوران و روانشناسان متخصص و خدوم بهزیستی و مراکز مشاوره مرتبط با بهزیستی، آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی برای زوج‌های جوان و خانواده های آنان دارند.                                                                             

در ادامه پناهی با تاکید بر برگزاری کارگاه های مشاوره قبل از ازدواج، بیان داشت: لازم است دعاوی خانواده‌ها در بحث سازش،  به صورت تخصصی، چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن، توسط افراد زبده و متخصص دراین زمینه‌ها بررسی و پیگیری شوند.                                

دادستان شهرستان نیز پیشنهاد داد: یک نظام نامه برای مراکز مشاوره تدوین شود تا مشاوران و روانشناسان در حیطه‌های تخصصی پیرو آن بوده و در پایان کار رتبه بندی گردند.

گرامی افزود: فرهنگ‌سازی مشاوره در جامعه ضروری است، مشاوره طب معنوی است که می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات اجتماعی به ویژه طلاق باشد.                                                                                                                       

در پایان و پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در جلسه، مقرر شد اتاقی در دادگستری با عنوان واحد صلح و سازش ایجاد و در این اتاق، متخصصان مذهبی، روانشناسی و مشاوره به ارائه راهکار پرداخته و از آسیب‌های اجتماعی ناشی به ویژه طلاق، جلوگیری شود.                  

نجف آباد |مشاوره؛ طب معنوی  و راهگشای آسیب‌های اجتماعی است

                                                 

نجف آباد |مشاوره؛ طب معنوی  و راهگشای آسیب‌های اجتماعی است

کد خبر 84983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد