در رسانه| شهرداری تبریز و بهزیستی در خط مقدم رسیدگی به کودکان کار هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز و اداره‌کل بهزیستی در خط مقدم رسیدگی به کودکان کار هستند و همکاری این دو مجموعه، روند امیدوارکننده‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرگل صحاف ابراهیمی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی و رسیدگی به معضل کودکان خیابانی، تابع سیاست‌های مشخصی است و نهادهای مختلف در این خصوص، عهده‌دار وظایف مشخص هستند.

وی اضافه کرد: بهزیستی در خصوص بحث تکدی‌گری، وظیفه‌ای بر عهده ندارد اما در مورد کودکان کار، تکالیف و وظایفی را بر عهده داریم که با همکاری بخش‌های مختلف، از جمله شهرداری تبریز پیگیری می‌کنیم.

صحاف یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه، شهرداری تبریز جمع‌آوری کودکان کار را بر عهده دارد و بهزیستی نیز بحث‌های سامان‌دهی و رسیدگی‌های بعدی را پیگیری می‌کند بر این اساس هم‌اکنون ۶٣ کودک در مراکز نگهداری شبانه‌روزی نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: شهرداری تبریز در خط مقدم سامان‌دهی و رسیدگی به وضعیت کودکان کار است و شهردار تبریز با نگاه ویژه‌ای این موضوع را همراهی می‌کند.

صحاف با بیان اینکه نقش شهروندان در این خصوص حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: کودکان کار توسط افراد سودجو روانه خیابان می‌شوند و هیچ سودی از فروش نمی‌برند بنابراین از شهروندان خواهش می‌کنم اگر دوست دارند این معضل اجتماعی ریشه‌کن شود، از ترحم و دلسوزی برای این کودکان پرهیز کنند و چیزی از این عزیزان خریداری نکنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احداث پارک ویژه برای معلولان گفت: جداسازی معلولان به هیچ عنوان، کار منطقی نیست و در سیاست ما نیز چنین چیزی وجود ندارد ما باید سعی کنیم معلولان بدون هیچ تفاوت و فاصله‌ای در کنار افراد عادی جامعه حضور داشته باشند.

کد خبر 84928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد