نشست خبری مدیرکل بهزیستی هرمزگان با اصحاب رسانه

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی گفت : پیشگیری از معلولیت ها یکی ازرسالت های اصلی بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی ، نشست خبری با حضور مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان و اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی « ۲۴تا۳۰ تیرماه» شعار امسال را «با مردم برای به زیستن» عنوان کرد و به ارائه بخشی از فعالیت ها و چالش های موجود در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ پرداخت و اظهار داشت: مجوز نگهداری ۲۳۰ معتاد متجاهر را داریم اما در حال حاضر ۳ برابر ظرفیت اسمی را پذیرا بودیم درحالیکه  برای هر معتاد متجاهر ۴۲ هزار تومان هزینه ماهانه در سال گذشته در نظر گرفته شده که متاسفانه محقق نشده همچنین شرکای اجتماعی ما نیز تا حدی می توانند از ما حمایت کنند و این در حالی است که ما در این خصوص بدهکار هستیم. 

جهانشاهی افزود: در حال حاضر ۲ مرکز نگهداری معتادان متجاهر در روستای ایسین داریم که مرکز شماره یک نگهداری معتادان متجاهر در این روستا  فاقد مجوز است همچنین از زیرساخت های قابل قبول و استانداری برخوردار نیست از طرفی بدون اعتبار مالی نمی توان زیرساخت ها را فراهم کرد. 

وی در ادامه گفت: به جز تامین یک ماه مواد غذایی توسط نفت ستاره خلیج فارس و تامین وسایل سوله های شماره ۲ هیچگونه حمایتی در خصوص معتادان متجاهر یا درمان اعتیاد نداشته ایم .

مدیرکل سازمان بهزیستی هرمزگان تصریح کرد: ۷ هزار و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت داریم که در کنار دریافت مستمری از حمایت هایی از قبیل ودیعه مسکن ، لوازم ضروری منزل و تسهیلات اشتغال زایی بهره مند گردیده اند.

جهانشاهی با اشاره به جذب نیروی انسانی در این سازمان گفت: در استخدامی امسال ۷۰ نفر سهمیه اداره کل بهزیستی هرمزگان است که تاریخ و شرایط آزمون به زودی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  اعلام می شود .

وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام در مسکن مددجویان داشته ایم که مقرر شده است با کمک قرارگاه سپاه و شرکت ها اعتباراتی به استان تزریق شود و این پروژه ها به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: ۱۲۴ پروژه نیمه تمام در استان  داریم که با غربالگری که صورت گرفت ۹۰ پروژه واجد شرایط دریافت اعتبارات شد .

این مسئول با اشاره به اینکه خدمات در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد برای آگاه سازی و اطلاع رسانی ؛ تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد در محله ها، خانواده ها، کودکان و نوجوانان و افراد دارای همسر معتاد است، اذعان داشت: خدمات مشاوره بصورت حضوری و تلفنی با شماره تماس ۱۴۸۰  در ۳۸ مرکز در شهرستان های استان فعال است و در سیریک، بشاگرد و جاسک مرکز سلامت روان محلی این خدمات را ارائه می دهد. 

جهانشاهی به ایجاد بستر مناسب جهت حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه اشاره کرد و گفت: علی رغم تشریح و بیان قانون ۳ درصد در نشست ها با ارگان ها هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده ایم.

وی افزود:در حال حاضر ۳۷ هزار فرد دارای معلولیت به صورت غیر رسمی  از خدمات  حمایتی بهزیستی بهره مند هستند که ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد از طریق کمیسیون پزشکی تعیین نوع و میزان معلولیت شده اند و مابقی افراد نیز در حال شناسایی هستند.

سامیه جهانشاهی ادامه داد: ۶۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات نگهداری و توانبخشی بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان تعداد مراکز نگهداری وتوانبخشی شبانه روزی ارائه دهنده خدمات به جامعه هدف بهزیستی را شامل :۳ مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی سرپرست ، ۳ مرکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی ، ۱ مرکز نگهداری کودکان خیابانی و ۱ مرکز شیرخوارگاه اعلام کرد.

وی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه توانبخشی در بهزیستی استان گفت : در استان متخصص در رشته سالمندی نداریم و امکان دنبال کردن سیاست های این بخش برایمان امکان پذیر نیست.

جهانشاهی بیان کرد: در برخی از شهرستانهای استان نرخ معلولیت ها از متوسط کشوری بالاتر است که دراین زمینه و برای ریشه یابی موضوع در حال بررسی و تحقیق هستیم و بزودی نتیجه تحقیقات اعلام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه گروه های هدف خدمات دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: یک هزار زن سرپرست خانوار شهری و ۷۰۰ زن سرپرست خانوار روستایی از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند گردیده اند.

وی از برنامه های هفته بهزیستی به عطرافشانی گلزار شهدا، نشست تخصصی با همکاران، تقدیر از مدیران دستگاه های همراه در امر خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش سازمان، افتتاح اولین نمایشگاه دست آوردهای پایگاه های هنر درمانی معلولان استان و فعالیت های مراکز توانبخشی به همت موسسه ستاره توانبخش هرمزگان، افتتاح اورژانش اجتماعی شهرستان جاسک، بهره برداری از  ۹۶ واحد مسکونی در شهرستان های میناب، سیریک، حاجی آباد، بندرخمیر، بستک، بندرعباس،افتتاح اولین مرکز چند معلولیتی در بندرعباس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای طرح مانا در قشم و حاجی آباد ، راه اندازی مرکز مثبت زندگی بهزیستی در هرمز و… اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان اضافه کرد : سامانه مناسب سازی معابر با شماره تماس ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ پاسخگوی ساکنان هرمزگان است.نیکوکاران محترم نیز می توانند با شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان هرمزگان  ۴۱۶۲۰۳۴۵۴۱۶۷۶۸۰۰، شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۸۷۳۵۸۵۳۲ و شبا۱۷۰۱۰۰۰۰۴۱۶۱۰۳۴۵۴۱۶۷۶۸۰۰ IR  یاریگر بهزیستی در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مددجویان و افراد دارای معلولیت باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم تور خبری برگزار و اصحاب رسانه و خبرنگاران شرکت کننده ، از مرکز شیرخوارگاه الزهرا در بندرعباس بازدید کردند.

کد خبر 84750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد