توجه و اهتمام ویژه به سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم

در چهل و سومین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی، مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی و تجلیل از خانواده های فرزند پذیر با عنوان آغوش سیمرغ، با حضور رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، آفریقایی و...نمایندگان سازمان های زیر مجموعه ملل متحد، رئیس و معاونین سازمان بهزیستی و همچنین خانواده های پذیرنده فرزند از سازمان بهزیستی، صبح امروز در سالن همایش های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از حضور رئیس جمهور  و معاونین دولت و همچنین سفرا و نمایندگان کشورها در این  همایش، گفت: از اینکه خانواده بهزیستی را مورد تفقد قرار داده اید، متشکرم.

وی تقارن هفته بهزیستی و ایام مباهله و تجلیل از خانواده و بازنشستگان را به فال نیک گرفت و افزود:در طول دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می گذرد، بالغ بر ۴۰۰هزار خانواده و در حدود ۱میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

همچنین در این بازه زمانی بالغ بر ۳۵هزار واحد مسکونی از محل منابع عمومی و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و ...‌. احداث و به مددجویان واگذار شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اصلاح آیین نامه قانون حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، گفت:با تصمیم به موقع دولت شما و اصلاح قانون، تراکم کودکان در مراکز دولتی و خصوصی کاهش یافته و جمعیت ۳۵۰نفری در مراکز نگهداری به ۴۰نفر تقلیل یافته است که این افراد هم کسانی هستند که تحت مراقبت های شدید پزشکی قرار دارند و امکان خروج از مرکز را ندارند.

وی ضمن تقدیر صمیمانه از خانواده های فرزند پذیر از بهزیستی گفت:معلولیت های ژنتیکی با توجه به پیشگیری ها و غربالگری ها کاهش یافته است اما بروز حوادث جاده ای همچنان موجب افزایش آمار افراد دارای معلولیت می شود که امیدواریم با استاندارد سازی خودروها این نوع از معلولیت هم کاهش یابد.

مرتضوی افزود:در سال گذشته کمک هزینه مراکز نگهداری و مستمری خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی دو بار افزایش یافته است.

توجه ویژه رئیس جمهور به سازمان بهزیستی

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این همایش با گرامیداشت هفته بهزیستی، گفت: شما آسمانیان و خیرین پذیرنده فرزندان با نیازهای خاص، حماسه آفریدید و خداوند را شاکرم که منت بر سر من گذاشت و به من توفیق داد تا خدمتگزار شما باشم.

وی افزود: از اهتمام  رئیس جمهور و توجه ویژه ای که به سازمان بهزیستی(که نهاد مولود انقلاب اسلامی است) داشته و دارند، تشکر می کنم.

کد خبر 84515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد