پذیرش فرزند مصداق کامل خداخواهی برپایه دگرخواهی است/ضرورت حمایت از خانواده‌های فرزندپذیر و پیشگیری از بروز مشکلات مالی و حقوقی برای آنان

رئیس جمهور با طرح شعار «حمایت از دولت، مراقبت از خانواده‌ها» برای تسهیل مسائل مربوط به خانواده‌های فرزندپذیر گفت: اقدام ارزشمند و قابل تقدیر خانواده‌های فرزندپذیر برای مراقبت از کودکان حتما باید با حمایت دولت، سازمان بهزیستی و خیرین همراه باشد که این خانواده‌ها به دلیل مسائل مالی و حقوقی دچار مشکل نشوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز یکشنبه در همایش گرامیداشت هفته بهزیستی و نیز همایش تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر، پذیرش فرزند را مصداق تام و تمام خداخواهی برپایه دگرخواهی دانست و گفت: این کار اقدامی خداپسندانه و برآمده از عشق و دلدادگی است و اگر کسی عشق و انگیزه الهی نداشته باشد، نمی‌تواند چنین کار بزرگی را به ویژه نسبت به کودکان دارای ناتوانی جسمی انجام دهد.
رئیس جمهور با قدردانی از همه خَیّرانی که از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست در موسسات خیریه مراقبت می‌کنند، افزود: اگر چه فعالیت موسسات خیریه کمک بزرگی به مدیریت مشکل کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست می‌کند و دولت نیز تلاش می‌کند به وظایف خود در حمایت از این موسسات و فعالیت آنها به نحو حداکثری عمل کند، اما همه می‌دانیم که بهترین مکان برای نگهداری از یک کودک کانون پرمهر خانواده و در کنار پدر و مادر است.
دکتر رئیسی به مصوبه دولت مردمی برای تسهیل فرزندپذیری از سوی خانواده‌های علاقمند اشاره کرد و اظهار داشت: دولت تلاش کرد علاوه بر تسهیل و تسریع فرآیند پذیرش سرپرستی کودکان تحت پوشش بهزیستی، اسناد هویتی ایشان نیز به شکلی تنظیم شود که این کودکان از ناحیه شکل و اطلاعات موجود در آن دچار آسیب‌های روحی نشوند.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر سازمان بهزیستی به توانمندسازی افراد دارای ناتوانی جسمی، به مسئله مهم اشتغال و مسکن آنان نیز اشاره کرد و گفت: آمارهای خوبی در زمینه توانمندسازی معلولان و همچنین ایجاد مسکن مناسب برای این قشر ارائه شده که شایسته تقدیر است، اما نیازمند تلاش مضاعف و مجدانه و پیگیری بیشتر هستیم.
دکتر رئیسی مناسب‌سازی ادارات، سازمان‌ها، مدارس و معابر محل تردد معلولان را از دیگر وظایف مهم سازمان بهزیستی و دستگاه‌های دولتی در حمایت از افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و مراکزی که محل تردد افراد معلول هستند باید مناسب‌سازی شود.
رئیس جمهور همچنین توجه ویژه به پیشگیری از معلولیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این بدان معنا نیست که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با احتمال معلولیت مجوز سقط جنین  صادر شود، چرا که این کار مصداق قتل نفس است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه کشور نباید شاهد افزایش معلولیت باشد، بر ضرورت توجه به رفع و کاهش بسترهای ایجاد معلولیت از جمله تصادفات تاکید کرد.
رئیس جمهور تامین به‌موقع نیازهای افراد دارای معلولیت را از دیگر وظایف سازمان بهزیستی دانست و گفت: سازمان بهزیستی باید اجتماع‌محور و خانواده‌محور باشد، بدین معنا به جای آنکه خانواده‌ها به بهزیستی مراجعه کنند، مددکاران بهزیستی به خانواده‌های نیازمند مراجعه و با خدمات خود به آنها کمک نمایند.
دکتر رئیسی همچنین بر توجه مضاعف به آموزش، مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد معلول از سوی سازمان بهزیستی تاکید کرد.
رئیس جمهور با طرح شعار «حمایت از دولت، مراقبت از خانواده‌ها» برای تسهیل مسائل مربوط به خانواده‌های فرزندپذیر گفت: اقدام ارزشمند و قابل تقدیر خانواده‌های فرزندپذیر برای مراقبت از کودکان حتما باید با حمایت دولت، سازمان بهزیستی و خیرین همراه باشد که این خانواده‌ها به دلیل مسائل مالی و حقوقی دچار مشکل نشوند.
دکتر رئیسی با بیان اینکه توجه به معلولان نباید به روزهای نام‌گذاری شده برای تکریم آنها خلاصه شود، تصریح کرد: نامگذاری این روزها به شکل نمادین صورت گرفته و باید در طول سال این کمک، مساعدت و توجه به این کودکان و خانواده‌های فرزندپذیراستمرار داشته باشد.
رئیس جمهور همچنین در پایان بر توجه و نگاه ویژه به کادر سازمان بهزیستی اعم از مددکاران و پرستاران تاکید کرد و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی دستور داد مسائل و مطالبات آنها را به صورت جامع پیگیری کنند.

کد خبر 84494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد