بویین میاندشت| لزوم حضور فعال افراد دارای معلولیت به عنوان مشاورین در پیگیری مناسب سازی

کمیته مناسب سازی با حضور رضا علی معصومی فرماندار، سید کمال صدیقی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، یزدی نیا کارشناس مناسب سازی بهزیستی استان، حسن خلیلی رئیس بهزیستی شهرستان و نمایندگان دستگاههای دولتی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی بوئین میاندشت در اولین کمیته مناسب سازی شهرستان، رضا علی معصومی فرماندار شهرستان ضمن خیر مقدم به معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان و افراد حاضر در جلسه با تاکید بر امر مناسب سازی گفت: ایجاد بستر مناسب برای ورود فعال و موثر افراد دارای معلولیت در جامعه بسیار مهم است و حقوق فرد معلول همچون سایر افراد جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه رئیس اداره بهزیستی شهرستان مناسب سازی را یک الزام دانست و گفت : افراد دارای معلولیت نیز حق دارند از امکاناتی برخوردار باشند که بتوانند به طور مستقل درجامعه حضور یابند. وی افزود: در جشنواره شهید رجایی وضعیت مناسب سازی ادارات شهرستان با مد نظر قرار دادن چهار آیتم ورودی ساختمان، سطح شیبدار، سرویس بهداشتی و آسانسور توسط کارشناسان بهزیستی مورد ارزیابی قرارگرفت. که نسبت به سال گذشته اصلاحاتی در این حوزه توسط ادارات انجام شده است. ایشان خواستار اهتمام ادارات و سایر ارگان ها در امر مناسب سازی شد.

در ادامه معاون توانبخشی عنوان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی افراد دارای معلولیت، وظایف و ماموریت های گسترده ای را بر عهده دارد که بخشی از آن ماموریت ها در قالب مناسب سازی تعریف شده است.

ایشان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ هزار افراد دارای معلولیت در گروه های جسمی حرکتی، ذهنی، بیماران روانی مزمن، بینایی، شنوایی و اتیسم تحت حمایت بهزیستی استان اصفهان می باشد افزود: ماده ۲ تا ۵ قانون حمایت از حقوق معلولین که در سال ۱۳۹۶ مورد تصویب مجلس قرار گرفت و به دستگاهای اجرایی ابلاغ شد به بحث مناسب سازی، دسترسی پذیری و تردد جامعه هدف اختصاص یافته است. به صورتی که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم گردد.

صدیقی حضور پررنگ و فعال افراد دارای معلولیت به عنوان مشاورین مطلع در پیگیری مناسب سازی در کنار شهرداران و سایر دستگاههای تاثیر گذار را پر اهمیت دانست. ایشان با تاکید بر گسترش فرهنگ توجه به حقوق افراد دارای معلولیت به عنوان اعضای جامعه اذعان نمود: اگر فرهنگ مناسب سازی را در جامعه نهادینه و نگرش و حساسیت مسئولان نسبت به اهمیت مناسب سازی بیشتر شود می توان در بحث مناسب سازی فیزیکی پیشرفت چشمگیری داشت و رضایت جامعه هدف را جلب نمود.

خاطر نشان می گردد: دیدار با پرسنل اداره و بازدید از منزل مددجویان تحت حمایت حوزه توانبخشی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی به شهرستان بود.

کد خبر 84480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد