واگذاری آخرین فرزند «شیرخوارگاه رقیه»

مدیرکل بهزیستی استان تهران از واگذاری آخرین فرزند شیرخوارگاه حضرت رقیه به خانواده متقاضی طی امروز (جمعه۲۳ تیرماه) خبر داد و در عین حال گفت: به طور کلی فرآیند رسیدگی، تشکیل پرونده و رسیدن به مرز واگذاری کودک بسیار تسهیل شده است، اما اگر خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، متقاضی کودکان دارای معلولیت یا بیماری خاص باشند فرایند این واگذاری حدود ۶۰ روز خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایسنا، محمد نصیری  با بیان اینکه موضوع فرزندخواندگی و واگذاری کودکان فاقد سرپرست یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: طی سنوات گذشته با سیاست‌های مختلفی به این موضوع نگاه می‌شد و خانواده‌های متقاضی نیز عموما به دنبال فرزندخواندگیِ نوزادان فاقد سرپرست موثر بودند، اما امروز در ورودی فرزندان تنوع سنی رخ داده و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی خوبی برای پذیرش کودکان توسط خانواده‌هایی که خود دارای فرزند هستند ایجاد شده است و در مواردی هم خانواده‌های متقاضی به دنبال فرزندخواندگی کودکان با نیاز درمانی خاص هستند.

وی با اشاره به تسهیل فرایند فرزندخواندگی اعلام کرد که در حال حاضر سرعت فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: هم اکنون در بهزیستی استان تهران رکورد زده شده و روزانه یک فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار می‌شود، به گونه‌ای که در پاییز گذشته ماندگاری یک کودک در مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست بیش از ۲۰۰ روز بود و اکنون این میزان به حدود ۶۰ روز کاهش یافته است.

 واگذاری آخرین فرزند «شیرخوارگاه رقیه»

نگهداری ۱۲۰ کودک در سه شیرخوارگاه شمیرانات، تهران و ری، پاییز پارسال فقط در شیرخوارگاه شبیر ۱۲۰ کودک نگهداری می‌شد

نصیری در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد فرزند فاقد سرپرست موثر در شیرخوارگاه‌ها وجود دارند؟ خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد فرزندانی که اکنون در سه شیرخوارگاه شمیرانات، تهران و ری نگهداری می‌شوند، حدود ۱۲۰ کودک است و این در حالیست که پاییز سال گذشته تنها در شیرخوارگاه شبیر ۱۲۰ کودک نگهداری می‌شدند.

کاهش فرآیند فرزندخواندگی کودکانِ بی‌سرپرستِ بیمار به۶۰ روز/واگذاری آخرین فرزند شیرخوارگاه رقیه

وی علت کاهش تعداد کودکان فاقد سرپرست در مراکز نگهداری را ناشی از تسهیل فرایند فرزندخواندگی، افزایش تعامل بین بخشی میان دستگاه قضایی و آمادگی خانواده‌های متقاضی برای پذیرش کودکانِ فاقد سرپرست موثر عنوان کرد.

آخرین فرزند شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) هم امروز واگذار می‌شود

واگذاری ۷۰ کودک بیمار به خانواده‌های متقاضی در سال گذشته

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین اعلام کرد که امروز، جمعه قرار است آخرین فرزند شیرخوارگاه حضرت رقیه(س) به خانواده متقاضی واگذار شود، البته این به معنی تعطیلی شیرخوارگاه نیست.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص فرآیند کودکان فاقد سرپرست موثر دارای بیماری خاص نیز بیان کرد: سال گذشته ۷۰ فرزند دارای شرایط خاص در استان تهران به خانواده‌ها واگذار شدند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان تهران، به طور کلی فرآیند رسیدگی، تشکیل پرونده و رسیدن به امور واگذاری کودک بسیار تسهیل شده است، اما اگر خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، متقاضی کودکان دارای معلولیت یا بیماری خاص باشند فرایند این واگذاری حدود ۶۰ روز خواهد بود.

 واگذاری آخرین فرزند «شیرخوارگاه رقیه»

حضور ۴۴ کودک نیازمند درمان فاقد سرپرست موثر در مراکز نگهداری

به گفته نصیری، براساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۴۴ کودک نیازمند درمانِ فاقد سرپرست موثر در مراکز نگهداری وجود دارد و این درحالیست که طی روزهای آینده ۴ نفر از این کودکان به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

کاهش فرآیند فرزندخواندگی کودکانِ بی‌سرپرستِ بیمار به۶۰ روز/واگذاری آخرین فرزند شیرخوارگاه رقیه

به گزارش ایسنا، متقاضیان سرپرستی کودکان دارای شرایط پیگیری درمان و یا دارای معلولیت در مراکز شبه خانواده بهزیستی علاوه بر سامانه فرزندخواندگی، می‌توانند در سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۱۱ ثبت اولیه اطلاعات را انجام دهند.

کد خبر 84409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد