در رسانه | برپایی نمایشگاه دست ساخته های مددجویان بهزیستی در ساری

نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی مازندران امروز در بوستان ولایت ساری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: نمایشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی از امروز شنبه ۲۴ تیرماه به مدت یک هفته در بوستان ولایت ساری برپا شد.

بریمانی افزود: در مازندران ۱۱۷ هزار خانوار (۳۸۷ هزار نفر ) تحت پوشش انواع خدمات بهزیستی هستند و از خدمات پیشگیری، معیشتی، حمایتی و توانمندسازی برخوردارند.

او گفت: حدود ۶۷ هزار خانوار مستمری بگیر در استان وجود دارد و همچنین ۲۳ هزار نفر از یارانه های بهزیستی در ۹۲۰ مرکز بهره مند هستند. 

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: تلاش سازمان بهزیستی این است که مددجویان به توانمندسازی اقتصادی برسند که دو مسئله خیلی مهم مسکن و اشتغال را در بر می گیرد.

بریمانی گفت: در خصوص مسکن، مددجویانی که خانواده دو معلول به بالا داشته باشند در روستاها ۱۵۰ میلیون و در شهر ۲۰۰ میلیون کمک های بلاعوض پرداخت می شود. همچنین سایر خانواده هایی که تک معلول دارند و یا زنان سرپرست خانوار هستند ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می گیرند.

او با بیان اینکه در هفته بهزیستی ۷۸ واحد مسکونی افتتاح می شود، افزود: در سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ هزار واحد مسکونی تحویل نیازمندان شد و امسال هم برای تحویل یک هزار و ۱۱۷ واحد دیگر نیز تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های استان صورت گرفته است. 

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: در رابطه با اشتغال نیز با توجه به توانمندی های افراد و مهارتهایی که کسب می کنند وام های کم بهره به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تعلق می گیرد و در صورت تسویه این وام، برای گسترش اشتغال نیز وام های دیگری نیزز اختصاص داده خواهد شد.

بریمانی افزود: پارسال حدود ۴هزار و ۷۰۰ نفر مشغول به کار شدند و امسال نیز برای اشتغال حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر برنامه ریزی شده است.

او همچنین گفت: امسال حدود ۳۹ هزار نفر از چرخه حمایت های بهزیستی خارج شده اند و برای خود کارآفرینی ایجاد کرده اند.

بریمانی خاطرنشان کرد: کارکنان بهزیستی استان در قالب طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی از شهریورماه تاکنون با حضور در ۶۰۶ روستا در مناطق بالادست خدمات مختلفی از جمله غربالگری، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مشاوره ژنیتک و آموزش های مختلف را ارائه کردند.

از ۲۴ تیرماه تا ۳۰ تیرماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است. 

کد خبر 84331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد