هدف بهزیستی تقویت مهارت‌ها، قابلیت ها و توانمندسازی افراد دارای معلولیت است

نشست هیات مدیره مراکز غیردولتی و موسسات توانبخشی بهزیستی مازندران با حضور دکتر علی بابایی کارنامی نماینده مردم شریف شهرستانهای ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی استان و اعضای هیات مدیره مراکز غیردولتی و موسسات توانبخشی بهزیستی مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندرن؛ دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی مازندران ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت: انجمن ها، موسسات و مراکز توانبخشی بازوان توانمند سازمان بهزیستی هستند و در ارائه خدمات با کیفیت و کمیت مطلوب به جامعه هدف، همکاری های بسیار موثر و مفیدی را دارند.

وی با اشاره به تعداد خانوار تحت پوشش بهزیستی استان، افزود: بیش از ۱۷۱ هزار خانوار، با بعد ۳۸۳ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان مازندران هستند که خدمات مختلفی اعم از خدمات آگاهسازی، حمایتی، توانمندسازی و ... را دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران در خصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری، تصریح کرد: با تلاش عزیزان در مجلس شورای اسلامی و سازمان بهزیستی کشور ۲۰ درصد از مستمری های جامعه هدف افزایش پیدا کرده است که رقمی مناسبی بود هرچند این ارقام کفاف هزینه های یک خانواده را بطور کامل نمی دهد اما اقدامی است در جهت اینکه مشکلات معیشتی این خانواده ها تا حدی رفع شود.
وی ادامه داد: بهزیستی مازندران ۲۳ هزار نفر یارانه بگیر در سطح استان دارد که در مراکز مختلف روزانه، شبانه روزی، شبه خانواده، ویزیت و مراقبت در منزل از بهزیستی خدمت دریافت می کنند و ۹۱۷ مرکز با ما همکاری می کنند که ۱۱۵ مرکز مثبت زندگی، ۲۱ مرکز شبه خانواده، ۲۲ مرکز نگهداری از افراد دارای معلولیت شبانه روزی، ۶۴ مرکز خدمات آموزشی و توانبخشی روزانه،۱۱ مرکز ژنتیک، ۱۱۳ مرکز کاهش آسیب سو مصرف مواد مخدر، ۲۲۰ مرکز مشاوره،۲۰۱ انجمن و موسسه ، ۲۸ مجتمع و ۱۲۲ مرکز دولتی حوزه آسیب هستند که خدمات ارائه می دهند.
این مقام مسوول با اشاره به رشد ۸۰ درصدی تامین وسایل کمک توانبخشی و تجهیزات افراد دارای معلولیت در سطح استان، افزود: طی یک سال و نیم گذشته پشت نوبت وسایل کمک توانبخشی نداشتیم و باعث افتخار سازمان بهزیستی است که با اهتمام دولت، ریاست و معاونین سازمان، اکنون خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات مستمری قرار ندارد و هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد می‌تواند از این خدمت بهره‌مند شود.
دکتر بریمانی در خصوص افتتاح طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران در شهریور ماه سال گذشته، اظهار داشت: در این برنامه خدمات متعدد، متنوع و مطلوبی به مردم روستاهای بالادست ارایه شد و تا کنون این طرح در  ۶۰۶ روستا و در ۲۲ شهرستان اجرا شد.
مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه وظیفه ما شناسایی افراد نیازمند به دریافت خدمات بهزیستی است، گفت: در اجرای طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران بیش از ۲۴۵۰ فرد جدید شناسایی شدند که از دریافت خدمات بهزیستی بی بهره بوده اند.
وی حوزه توانبخشی را حوزه بسیار مهمی در سطح سازمان دانست و تاکیدکرد: تلاش های مستمری در حوزه توانبخشی در جریان است و ما در درجه اول حامی افراد دارای معلولیت و بعد حامی مراکز و موسساتی که به جامعه هدف خدمت ارایه می نمایند، هستیم.
دکتر بریمانی با بیان اینکه هر ساله افزایشی در میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی یارانه مراکز روبرو بوده ایم که رقم بسیار مطلوبی بود و پرداخت یارانه ماهانه به مراکز غیر دولتی به روز انجام می شود.
مدیرکل بهزیستی استان خدمت به افراد دارای معلولیت را افتخار دانست و افزود: بهزیستی مازندران تمام تلاش خود را در جهت تقویت مهارت‌ها، قابلیت ها و توانمندسازی این عزیزان به کار می گیرد تا شاهد حضور فعال و پرنشاط آنان در جامعه باشیم.

کد خبر 84284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد