در رسانه| صاحبخانه شدن ۶۶۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، از تامین مسکن ۶۶۲ مددجوی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آینده  فرگل صحاف در گفتگوی خبری با خبرنگاران ، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بهزیستی، با بیان اینکه بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان (کمک بلاعوض) در زمینه مذکور در سال گذشته هزینه شده است، اظهار داشت: ۱۵۵ واحد از این واحدها مختص خانواده های دارای دو عضو معلول شهری و روستایی و ۵۰۷ واحد نیز مختص به سایر اقشار تحت پوشش می باشد که علاوه بر کمک هزینه بلاعوض توسط بهزیستی و سایر ارگانها، کمک هزینه انشعابات و تسهیلات بدون کارمزد نیز به آنان اعطا شده است. در ضمن به تعداد ۷۰ نفر به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ساخت و ودیعه مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی توانمندسازی مددجویان را از اهم ماموریت های بهزیستی خواند و در ادامه گفت: اشتغال زایی بخش اعظمی از توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی است و سازمان بهزیستی فعالیت‌ها و اقدامات متنوعی در نظر گرفته است که پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، کمک هزینه بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی و کمک هزینه ارتقای کارآیی معلولین از اهم این برنامه‌ها می باشد و این اداره کل در امتداد سیاست های سازمان در سال گذشته با پرداخت ۶ هزار و ۱۷۸ مورد تسهیلات اشتغال زایی به ارزش ۴۲۳ میلیارد تومان، چهار هزار و ۲۲۵ مورد کمک هزینه بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان و معلولان به ارزش ۲۷۳ میلیارد ریال و ۴۹۵ مورد کمک هزینه ارتقای کارایی معلولین به ارزش ۳۵ میلیارد ریال از استان‌های پیشرو در زمینه توانمندسازی مددجویان می باشد.

صحاف خیران را پشتوانه بهزیستی و یاور مددجویان بهزیستی خواند و با بیان فرهنگ والای خیر جمعی در استان ابراز داشت: خیران استان آذربایجان شرقی همواره یار و یاور مددجویان بهزیستی بوده اند و بهزیستی استان در مشارکت‌های مردمی همواره پیشتاز می باشند به طوری که خیران استان در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت مردمی اعم از نقدی، غیرنقدی و خدماتی به مددجویان بهزیستی داشتند.

برای مردم - برای به زیستن

مدیرکل بهزستی آذربایجان شرقی همچنین ضمن تشریح برنامه های هفته بهزیستی سال ۱۴۰۲ از شعار هفته گرامی داشت بهزیستی با عنوان "برای مردم - برای به زیستن " خبر داد.

وی هفته بهزیستی را فرصت مناسبی برای اهداف و ماموریت های سازمان و ارائه گزارش عملکرد دانست و ابراز داشت: افتتاح همزمان واحدهای مسکن مددجویی در استان، افتتاح ساختمان جدید میز خدمت اداره بهزیستی شبستر، برپایی نمایشگاه میز ارتباطات مردمی در مناطق کم برخوردار کلیه شهرستان ها و همچنین برنامه هایی در قالب طرح ۲۰۲۰ ؛ دیدار با خانواده های دارای چند عضو معلول و خانواده های دارای فرزند چند قلو، آیین گرامی داشت بازنشستگان و ... از اهم برنامه های اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در هفته بهزیستی سال جاری می باشد.

وی زمان این هفته را ۲۴ تا۳۰ تیر ماه عنوان کرد و اظهار داشت: در آستانه این هفته نشست با نمایندگان رسانه های گروهی و صدا و سیما با هدف آگاه سازی عمومی و ارائه عملکرد یکساله انجام خواهد یافت.

صحاف توانمندسازی را جزو اهداف اصلی بهزیستی خواند و در ادامه بیان داشت: افتتاح طرح های خوداشتغالی، افتتاح مرکز نمونه سالمندان و مرکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی، دیدار با زنان سرپرست خانوار با فرزندان زیاد از سایر برنامه ها می باشد و با عنایت به تقارن هفته بهزیستی و ایام محرم، برنامه های سوگواری در خانه های نگهداری فرزندان و سایر مراکز نگهداری، پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از برپایی نمایشگاه توانمندی ها در سطح کلیه شهرستانها در هفته مذکور خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی، کلاس های تابستانی آموزشی کارآفرینی، برگزاری نشست شورای سالمندان و ستاد پیگیری مناسب سازی، تجلیل از خیران و مراکز غیر دولتی برگزیده، تجلیل از طرح های اشتغال زایی موفق و اجرای بازی های بومی- محلی از اهم برنامه های پیش‌بینی شده شهرستان‌ها در هفته بهزیستی است.

کد خبر 84220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد