در رسانه| ۳ هزار و ۶۳۲ قل تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: سه هزار و ۶۳۲ قل تحت پوشش بهزیستی استان است که تا پایان ۶ سالگی تحت پوشش بهزیستی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل بهزیستی اظهار کرد:  تعداد ۹۳ هزار و ۶۱۶ خانوار و ۳۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر تحت پوشش بهزیستی استان است. 

وی با بیان اینکه پشت نوبت مستمری بگیر نداریم، گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان از جمله اولویت‌های اداره کل بهزیستی استان است.  

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره بر اینکه استقرار نظام احسان و نیکوکاری دیگر برنامه است، گفت: باید تلاش شود تا مساعدت‌های کمکی ارتقا یابد. 

وی خاطرنشان کرد: عدالت محوری بین دهک‌های پایین جامعه با هدف ایجاد رفاه عمومی به گونه‌ای اجرا شود که عدالت اجتماعی ایجاد شود. 

صحاف با تاکید بر اینکه بهزیستی با درک شرایط موجود و تورم اقتصادی و تحریم‌ها برای ارائه خدمات سهل‌الوجود در قالب شورای هماهنگی با رویکرد همگرایانه نهایت سعی و تلاش خود در راستای خروج از معیشت محوری انجام می‌دهد، افزود: البته در کنار اعتبارات دولتی اداره کل بهزیستی افتخار جذب ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در سال گذشته را داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: روش‌های نوین برای کمک را می‌توان توزیع نذر تحت عنوان کارآفرین اشتغال به مددجو،  طرح سفره مهربانی با ولیمه حجاج نام برد. 

فعالیت ۸۳۱ مرکز با ۲ هزار و ۹۳۰ پرسنل در آذربایجان شرقی

وی گفت: ۸۳۱ مرکز و دو هزار و ۹۳۰ پرسنل در حال فعالیت در بهزیستی کل کشور هستند و این مجموعه یک سازمان پیشرو در خصوصی‌سازی است.  

صحاف ادامه داد: توانمندسازی امکان برخورداری از خدمات آموزشی برای ۶ هزار و ۱۷۸ نفر با پرداخت ۲۳ میلیارد تومان ایجاد اشتغال پایدار کرده است.  

وی یادآور شد: ۱۴۸ واحد اشتغال در سال گذشته ایجاد شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: ۶۶۲ واحد مسکونی  با همکاری چندین ارگان و نهاد ساخته و تحویل داده شده است و همچنین به تعداد ۷۰ نفر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است. 

صحاف گفت: البته به مناسبت سالروز تشکیل بهزیستی ۱۵۱ واحد مسکونی تحویل داده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات آموزشی برای معلولان ذهنی، حرکتی، اوتیسم،  ۹۲ مرکز با ۴ هزار و ۳۲۶ خدمت گیرنده وجود دارد. 

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: ارائه خدمات توانبخشی در سال گذشته نزدیک بر  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. 

وی با اشاره بر ارائه خدمات در ارائه وسایل اندام‌های مصنوعی و پروتزها گفت: وسایل اندام‌های مصنوعی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان ارائه شده است و همچنین ۱۸۳ مورد کاشت حلزون نیز انجام گرفته است. 

وی به ۴۹ مرکز شبانه توانبخشی اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۴۰۰ نفر خدمت گیرنده در آن وجود دارد. 

صحاف به شناسایی ۱۱ هزار و ۹۲۱ و بررسی پرونده‌های آنها در بهزیستی اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۳۷ معلول‌جدید نیز در روستاها شناسایی شد. 

وی گفت: چهار هزار و ۹۷۸ دانش آموز معلول و ۶۰۸ دانشجوی معلول خدمات از بهزیستی دریافت می‌کنند. 

صحاف با بیان اینکه جلوگیری از ایجاد نابینایی و معلولیت ناشنوایی برای فرزندان غربالگری انجام گرفته است، توضیح داد: در نوزادان ۴۷ هزار و ۸۱۹ نوراد در بیمارستان مورد غربالگری شنوایی قرار گرفت که  ۲۸ کودک دارای معلولیت ناشنوایی شناسایی شد و با کاشت حلزون جلوی معلولیت آنها گرفته شد. 

وی به غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۵۰ هزار کودک یعنی ۷۶ درصد کودکان غربال شده‌اند و   ۲.۳ درصد کودکان دارای بیماری تشخیص داده شد.  

مدیرکل بهزیستی استان در تشریح دیگر خدمات بهزیستی استان به موضوع مشاوره ژنتیکی، ارائه خدمات مشاور خانواده، جلوگیری ار اعتیاد اشاره کرد و گفت: برای ارتقای سلامت اجتماعی جامعه،  ۷۰ مرکز با ۲۵ هزار و ۱۵۲ نفر ارائه خدمات در مراکز ماده ۱۵ وجود دارد و در راستای توانمندسازی فرد معتاد بهبود یافته نیز برای ۴۹۲ نفر منجر به توانمندسازی واقعی شده است. 

وی افزود: در مشاوره خانواده نیز ۲۰ درصد از زوجین که تصمیم قطعی به طلاق داشتند را به زندگی‌شان برگرداندیم. 

صحاف یادآور شد: سه هزار و ۶۳۲ قل تحت پوشش بهزیستی استان است که تا پایان ۶ سالگی تحت پوشش بهزیستی خواهند بود. 

کد خبر 84219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد