سخنرانی مدیرکل بهزیستی استان قبل از خطبه های نماز جمعه

علی نصیری روز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران استان در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مدیر کل بهزیستی استان  روز جمعه در پیش از خطبه‌های نماز جمعه در جمع نمازگزاران استان در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد در آستانه هفته بهزیستی افزود:در دولت مردمی پس از گذشت کمتر از ۲ سال، امروز هر فردی که در جامعه هدف سازمان بهزیستی مشمول دریافت خدمات مستمری باشد، پشت نوبت قرار ندارد و می‌تواند با مراجعه به مراکز بهزیستی شهرستان و استان محل اقامت از این خدمت بهره مند شود.

به گفته وی، هم اکنون قریب به 24 هزار نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی مستمری دایم دریافت می کنند و سال گذشته 6 هزار نفر به آمار مستمری بگیران بهزیستی استان افزوده شد.

نصیری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با 54ماموریت و153 فعالیت و خدمت ارائه می‌دهد، گفت: خدمات سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشِی، اجتماعی، پیشگیری، مشارکت مردمی است.

وی اظهارداشت: سازمان بهزیستی با پیروی از حضرت علی (ع) که با قداست و بزرگی و بالامقامی که داشتند به اقشار مختلف و محروم رسیدگی میکردند، فعالیت واقدامات مختلف از سوی این نهاد به صورت تخصصی و حرفه‌ای به جامعه هدف ارائه می‌شود.

نصیری افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی گسترده است و از قبل تولد یک فرد تا بعد از مرگ فرد ارائه خدمات از جمله مشاوره ژنتیک، پیشگیری از معلولیت‌ها و بعد از مرکز اقدامات حمایتی بعد از فوت فرد برای خانواده ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های سازمان بهزیستی فقط مختص توانبخشی نیست و عموم مردم می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند، گفت: که در حوزه پیشگیری در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد، پیشگیری از معلولیت فعالیت دارد.

به گفته وی، در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با همیاری و همکاری سازمان‌های مردم نهاد، جمعیت همیاران سلامت روان و تیم‌های اجتماع محور اقدمات موثری درحال اجراست و در حوزه امور اجتماعی ارائه خدمات برای کودکان، نوجوانان، زنان پسرست خانواده ارائه می‌شود.

مدیرکل  بهزیستی استان به فعالیت اورژانس اجتماعی با شماره 123 اشاره کردو گفت: در حوزه جوانی جمعیت نیز سازمان بهزسیی در حوزه امور اجتماعی حمایت از خانواده چند قلو را دردتسور کار دارد و فرزندخواندگی و حمایت از کودکان یتیم نیز در دستور کار این سازمان است.

نصیری خاطر نشان کرد: در حوزه توانبخشی نیز خدمات و اقدمات موثری برای افراد دارای معلولیت از جمله خدمات پزشکی، روان پزشکی، کاردرمانی قیزیوتراپی، روان‌شناسی، مشاوره، گفتار درمانی، شنوایی سنجی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 514 مرکز زیرپوشش بهزیستی به جامعه هدف خدمات ارئه می‌دهند که 110 مرکز از این تعداد در حوزه توانبخشی است و خدمات مختلف را در قالب مراکز شبانه روزی و روزانه و تیم سیار، کارگاههای تولیدی و مراکز حرفه‌آموزی ارائه می‌دهند.

وی به پرداخت کمک هزینه توانبخشی، تهیه ویلچر، واکر، پوشک، تخت و سمعک و سایر موارد برای مددجویان اشاره کرد و اظهارداشت: در بحث درمان و پرداخت کمک هزینه درمان و مناسب سازی و کاشت حلزون و اندام مصنوعی نیز حمایتهای از مددجویان انجام می‌شود.

نصیری اظهار داشت: در حوزه مشارکت مردمی نیز با حمایت مردم در زمینه اشتغال، مسکن و جهیزیه و تحصیل بسته‌های حمایتی برای مددجویان در نظر گرفته شده که در بحث اشتغال فعالیتهای آماده سازی شغلی، مشاره شغلی، استعدادیابی افراد، ارائه تسهیلات و حمایت برای فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، برای توانمندسازی جامعه هدف نیز برنامه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد و سال گذشته 2 هزار و 330 فرصت شغلی ایجاد شده در حالیکه تعهد بهزیستی یکهزار و 118 فرضت شغلی بود.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: در حوزه مسکن نیز 754 واحد مسکونی برای مددجویان از طریق مختلف مانند کمک هزینه مسکن، دیعه مسکن، مناسب سازی مسکن تهیه شد.

نصیری به موفقیتهای مددجویان و معلولان زیرپوشش این نهاد در حوزهای مختلف اشتغال، فرهنگی، ورزشی و تحصیلی اشاره کرد و افزود: پارسال مددجویان بهزیستی در عرصه‌های مختلف حایز رتبه برتر شدند که در بحث ورزش مددجویان در جایگاه‌های المپیک و آسیایی و کشوری حائز رتبه‌های برتر و قهرمانی شدند.

به گفته وی، در بحث فرهنگی نیز تعداد 40 گروه تئاتر حائز رتبه برتر کشوری شدند و یکی از این گروهها در جشنواره ملی فجر شرکت کردند.

هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

کد خبر 84113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد