در رسانه| ۸ درصد خانوار استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۸ درصد خانوار این استان تحت پوشش بهزیستی هستند، به عبارت دیگر ۶۴ درصد خانوارهای زیر پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد مابقی از سایر خدمات این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نعمت ملکی، سرپرست بهزیستی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه هفته بهزیستی از ۲۴ تا ۳۰ تیرماه با شعار برای مردم برای به زیستن آغاز می‌شود، اظهار داشت: در این ایام برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.

سرپرست  بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۲۳ واحد مسکن مددجویان این نهاد در سطح استان خبر داد و گفت: همچنین ۱۲ طرح اشتغالزایی با حضور کارآفرینان نمونه و بازدید از منزل مدد جویان  از جمله برنامه‌های است که در هفته بهزیستی برگزار خواهد شد.
وی همچنین از افتتاح دو مرکز مشاوره در زنجان و ابهر در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸ درصد خانوار این استان به تعداد ۴۸ هزار و ۸۲۹ خانوار زنجانی زیر پوشش بهزیستی هستند به عبارت دیگر ۶۴ درصد خانوارهای زیر پوشش مستمری بگیر و ۳۶ درصد مابقی از سایر خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
ملکی با تاکید بر اینکه یکی از حوزه‌های کاری این اداره‌کل مشارکت‌های مردمی است، عنوان کرد: در تامین مسکن برای مدد جویان این نهاد در سه ماهه نخست سال‌جاری ۲۳ واحد در هفته بهزیستی واگذار می‌شود، این در حالی است که این تعداد در سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکن مددجویان واجد شرایط  واگذار شده است.
سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اشتغال یکی از ارکان توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، ادامه داد: بهزیستی متولی ایجاد اشتغال نیست، بلکه به عنوان تسهیلگر عمل می‌کند.
وی در ادامه آمار اشتغال مددجویان این نهاد را در سه ماهه نخست سال‌جاری را ۱۴۶ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد در سال گذشته یک هزار و ۱۲۳ مورد بوده است.
ملکی با بیان اینکه حفظ و صیانت از اشتغال ایجاد شده از وظایف بهزیستی است، گفت: همچنین بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی در سال گذشته برای یک هزار و ۵۵۰ نفر با ملبغ بیش از ۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.
سرپرست بهزیستی استان زنجان تعداد کل موسسات غیردولتی غیرانتفاعی و انتفاعی را ۷۴ موسسه اعلام کرد ضمن اینکه تعداد کل مراکز غیردولتی ۱۳۹ مرکز (مثبت زندگی، مراکز نگهداری و مشاوره و...) است، گفت: میزان مشارکت‌های مردمی از جمله نقدی، غیرنقدی، خدماتی در سه ماه نخست سال‌جاری بیش از ۲ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف این نهاد ارائه خدمات کرده است.
وی غربالگری تنبلی چشم در سه ماهه نخست سال‌جاری را ۲ هزار و ۱۹۱ مورد در ۲۳ پایگاه ثابت و سیار، غربالگری شنوایی نوزادن را ۳ هزار و ۲۱۵ مورد و مشاوره ژنتیک ۱۳۲ مورد انجام شده است، افزود: ۸۴۶ نفر مخاطب هم از آموزش‌های پیش از ازدواج این نهاد بهره‌مند شده‌اند. 
ملکی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۴ مرکز غربالگری طلاق  در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده  و خرمدره خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین  متقاضیان فرزند خواندگی در سه ماه نخست سال‌جاری ۲۵ مورد و در سال گذشته ۱۰۰ مورد بود

کد خبر 84070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد