در رسانه| ۸ درصد از خانوارهای زنجان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۸ درصد خانوار استان زنجان به تعداد ۲۹ هزار و ۴۸۸ نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند و از تعداد ۱۸ هزار و ۹۶۷ خانوار مستمری‌بگیر هستند و ۳۶ درصد مابقی افراد نیز به صورت غیرمستمر از خدمات این اداره‌کل بهره‌مند می‌شوند.

ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۸ درصد خانوار استان زنجان به تعداد ۲۹ هزار و ۴۸۸ نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند و از تعداد ۱۸ هزار و ۹۶۷ خانوار مستمری‌بگیر هستند و ۳۶ درصد مابقی افراد نیز به صورت غیرمستمر از خدمات این اداره‌کل بهره‌مند می‌شوند.

نعمت ملکی صبح امروز (۲۲ تیرماه) در نشست خبری که در اداره‌کل بهزیستی استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بهزیستی، اظهار کرد: بازگشایی و افتتاح نمایشگاه در شهرستان، بازدید از منزل مددجویان، حضور در گفت‌وگو ویژه خبری، افتتاح ۲۳ واحد مددجویی، افتتاح ۱۲ طرح اشتغال‌زایی با حضور کارفرمایان نمونه، افتتاح ۲ مرکز مشاوره در شهرستان‌های زنجان و ابهر و غیره از جمله برنامه‌های هفته بهزیستی استان است.
وی با بیان اینکه اکنون ۸ درصد خانوار استان زنجان به تعداد ۲۹ هزار و ۴۸۸ نفر تخت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند، افزود: از تعداد مذکور ۱۸ هزار و ۹۶۷ خانوار مستمری‌بگیر هستند و ۳۶ درصد مابقی افراد نیز به صورت غیرمستمر از خدمات این اداره‌کل بهره‌مند می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط بهزیستی استان واگذار شده است، تصریح کرد: سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به بهزیستی استان زنجان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل استانی و با معرفی اداره بهزیستی شهرستان‌ها به مددجویان پرداخت می‌شود.
سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی در امر اشتغال و مسکن به صورت تسهیل‌گر عمل می‌کند، گفت: اشتغال ایجاد شده در سه ماهه اول امسال، ۱۴۶ شغل، اشتغال ایجاد شده در سال گذشته نیز ۱۱۲۳ مورد بوده و بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی در سال گذشته، ۱۵۵۰ نفر با مبلغ پرداختی بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.
ملکی با بیان اینکه معلولان در هر شرایطی که باشند نباید از امکانات جامعه محروم شوند، آن‌ها به لحاظ جسمی یک محدودیتی دارد در اشتغال به کار دچار مشکلاتی می‌شوند که بهزیستی در این خصوص تمهیداتی اندیشیده و اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: جبران کارآیی معلولان نیز برای ۴۰ نفر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی در رابطه با وام اشتغال بهزیستی، افزود: سن فرد درخواست‌کننده باید بین ۱۸ الی ۶۰ سال باشد و اطلاعات آنان باید در سامانه ارمغان ثبت شده باشد و تحت پوشش بهزیستی باشند. همچنین باید فرم‌های اشتغال با ارائه مجوز شغلی که در آن حرفه مهارت لازم را دارند، به شرط نداشتن شغل و بیمه اجباری، تکمیل کنند.
این مسئول با بیان اینکه غربالگری تنبلی چشم در سه ماهه اول امسال ۲۱۹۱ مورد در پایگاه ثابت و سیار انجام شده و در سال گذشته نیز بیش از ۵ هزار مورد بوده است، تصریح کرد: ۱۳۲ مورد مشاوره ژنتیک در سه ماهه ابتدای سال‌جاری و ۷۸۳ مورد نیز طی سال گذشته انجام شده است.
سرپرست بهزیستی استان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال طی سال گذشته تاکنون انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال جاری، ۴۵۵۶ نفر از جلسات مشاوره حضوری دولتی و غیردولتی بهره‌مند شدند.

کد خبر 84061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد