سازمان بهزیستی یک سازمان حرفه ای است/ ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به جامعه هدف همراه با توسعه و ترویج ارزش های حرفه ای کارکردی

چهل و دومین همایش علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی بهزیستی سراسر کشور در مجتمع آموزشی فرهنگی شهید بهشتی خزرآباد برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در چهل و دومین همایش علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی بهزیستی سراسر کشور با اشاره به اهمیت ایجاد امید آفرینی در زیست بوم بهزیستی در استان های کشور، گفت: باید تمام توان خود را جهت تحقق امید آفرینی و با بهره گیری از سنت‌های الهی؛ برادری، وفاق و همدلی برای حل مسائل استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اهمیت بازآرایی طرح و برنامه ها، افزود: برنامه هایی که مدت ها از آن استفاده شده و دیگر کارآرایی لازم را ندارد باید مطابق با شرایط اقلیم ها و مطالعات روز اصلاح و ویراست شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه در نشست سال گذشته معاونین توانبخشی بهزیستی سراسر کشور به نهضت بازبینی دستورالعمل ها و توانمندسازی جامعه هدف تاکید شد، تصریح کرد: باید فضای هوشمندی تعریف شود و شیوه نامه های اثر بخش تدوین  و با نگاه مدیریت پدافندی مسائل حل و فصل شود.

قادری با اشاره به اقدامات موثر سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به جامعه هدف، اظهار داشت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به معنای واقعی کلمه با یک ظرفیت بالا توسعه پیدا کرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار طی ۳ جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور در خصوص قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بحث و گفتگو و نهایتا با تشکیل ۷ کارگروه جلساتی برگزار شد که طی آن ۲۳ دستگاه برای پاسخ فراخوانی شدند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای نخستین بار خودرو سازان داخلی ملزم به طراحی و تولید خودرو مناسب سازی شده برای افراد دارای معلولیت شده اند، گفت: موضوع استاندارد مناسب خودرو ویژه افراد دارای معلولیت در دستور کار قرار دارد و نشان طلایی و نقره ای مناسب سازی به مجموعه هایی که اقدام به مناسب سازی حرفه ای نموده اند به پیشنهاد سازمان بهزیستی، توسط وزارت کشور اهدا خواهد شد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور از عضویت این سازمان در شورای عالی اشتغال اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی با تصویب مصوبات این کارگروه که یکسال از تاریخ آن می گذرد موفق به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به ۱۷ هزار و صد نفر شده است.

قادری با اشاره به ابلاغ مصوبه ششم شورای عالی اشتغال توسط رئیس جمهور، تصریح کرد: ۱۵ درصد از منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ در اختیار استانداری‌ها، به بهزیستی جهت رفع مشکلات جامعه هدف تخصیص پیدا می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با مهم برشمردن اثر بخشی و بهره وری در کار، گفت: قدر جامعه هدف را بدانیم. نباید به فضای روزمرگی دچار شویم. باید از فضای ترویجی فرهنگ خدمت استفاده کنیم. 

وی با اشاره به موضوع نئو سازمان، اظهار داشت: نئو سازمان یعنی یک فضای جدید خدمت رسانی به جامعه هدف، یک فضای فناورانه جدید، سازمان مبتنی بر اراده ها و افکار هوشمند که باید نسل جدیدی از خدمت رسانی را جهت رفع موانع جریان سازی کنیم.

قادری با اشاره به اینکه پوست اندازی در دل تفکرات است، ادامه داد: قصه خدمت کردن امروز در سازمان بهزیستی این است که با یک دانش افزایی و با یک سازمان مبتکر همراه باشیم. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور حوزه توانبخشی را شناسنامه سازمان معرفی کرد و افزود: روز آمدی در کار بسیار اهمیت دارد و باید در کریدورهای شهری و اقلیم های خود با نبوغ، علاقه، مجاهدت، تلاش، ممارست و پیگیری جهت رفع موانع و خلق اتفاقات جدید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: باید سیاست هوشمند داشته باشیم تا در گلوگاه‌های اقتصادی کشور بتوانیم سهم جامعه هدف خود را مطالبه و تامین کنیم.

قادری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان حرفه ای است، افزود: امیدوارم بتوانیم در حوزه توانمندسازی، توسعه و ترویج ارزش های حرفه ای کارکردی و رفتار فوق حرفه ای، خدمت مطلوب و با کیفیت به جامعه هدف ارائه کنیم.

در پایان این نشست بیانیه چهل ودومین همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور قرائت شد.

کد خبر 83753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد