اولین جلسه توجیهی شروع بکار واحد غربالگری معتادان متجاهر

با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل بهزیستی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نماینده نیروی انتظامی، معاون امور پیشگیری بهزیستی استان، کارشناسان حوزه پیشگیری استان و  شهرستان بویراحمد و مسئولین مراکز اقامتی ذیل ماده ۱۶ جلسه توجیهی شروع بکار  تیم غربالگری معتادین متجاهرفاقد گواهی درمان در سالن شهید علیزاده برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد : در این جلسه ، دستور العمل قوانین و مقررات تشکیل تیم غربالگری معتادین متجاهر تشریح شد و مصوب گردید حوزه انتظامی استان بعد از جمع آوری افراد متجاهر ابتدا با اعزام آنان به  تیم غربالگری بهزیستی و کسب نتیجه غربالگری به توزیع افراد اقدام نماید و در نهایت تیم غربالگری مراکز نیز براساس شرح وظیفه قانونی با سایر دستگاههای همکاری نمایند. 

محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه اصل برنامه مراکز ماده ۱۶ غربالگری است ، گفت :  امیدوارم توسط حوزه قضایی و انتظامی استان  تدابیری اندیشیده شود تا افراد متجاهر مستقیما به کمپ ها ارجاع داده نشوند، بلکه ابتدا با ایجاد شرایطی مناسب، و الزام  ارجاع اولیه به مراکز غربالگری اقدام گردد و در نهایت به منظور اثرگذاری مطلوب در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد مباحث مرتبط با مددکاری، مراقبت های بعد از درمان و اشتغال و صیانت از معتادان مد نظر مسئولان امر و حوزه های نظارتی قرار گیرد.
 
اسماعیلی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز ظرفیت مراکز ذیل ماده 16 تبصره 2 را 125 نفر دانست و افزود: امیدوارم نظارت بر این مراکز شدیدتر اعمال  شود تا ضمن رعایت بخشنامه های مرتبط  از انجام اقداماتی که وجه استان را خدشه دار کند جلوگیری شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اهمیت ویزیت اولیه  بیمار توسط پزشک و روانپزشک و تکمیل درست فرم های پذیرش را یک آیتم تاثیر گذار دانست که باید با حساسیت بیشتری در نظارت ها دیده شود. 
در پایان حمید نادریان معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تقدیر از مدیرکل بهزیستی استان و معاونت امور پیشگیری بهزیستی بخاطر دغدغه ها و تلاش ها و  رفع محسوس بسیاری از  نواقص و عیب ها در این حوزه؛ افزود: از  آنجاکه بخش اعظم زحمات با پلیس مواد مخدر استان است که انتظار می رود تدابیری اندیشیده شود تا بعد از جمع آوری این افراد ابتدا  به مراکز غربالگری ارجاع نمایند و با کسب نتیجه غربالگری اقدام به توزیع در مراکز نمایند.
معاون دادستان استان در ادامه افزود: پیگیری ایجاد آیتمی در سامانه غربالگری به منظور ثبت عکس  زمان ورود و  خروج افراد متجاهر  از مراکز می‌تواند در برنامه ریزی ها و رفع نواقصات این حوزه اثر گذار باشد. 
در پایان جلسه؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از پیگیری موضوعات خاص دستگاه های مقابله ای در جلسه بعدی شورای هماهنگی خبر داد.

کد خبر 83581

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد