در رسانه| فعالیت ۲۰ تسهیل‌گر آموزش‌دیده در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان

سرپرست پیشگیری اداره کل بهزیستی زنجان گفت: ۲۰ تسهیل‌گر آموزش‌دیده در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهناز آقاخانی گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با هدف ارتقا توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در دو گروه دختران و پسران نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در استان زنجان برگزار می‌شود.

آقاخانی ادامه داد: تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان از اهداف اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) است و والدین باید تلاش کنند تا فضایی دوستانه و احترام‌آمیز را برای ارتباط با نوجوانان فراهم کند.

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۲۰ تسهیل‌گر آموزش‌دیده در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) مشارکت دارند، گفت: مراکز مثبت زندگی و مؤسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاور بهزیستی در اجرای این طرح هستند.

آقاخانی افزود: مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی برای جذب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذی‌نفعان به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان به‌دلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر است که زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان، همیاران سلامت اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، مشارکت اجتماعی بانوان، خودمراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده‌محور همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

کد خبر 83557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد