مرجع ملی حقوق کودک، پیگیر تبدیل طرح بهسرا به قانون خواهد بود / بهسرا؛ مثلثی با اضلاع جامعه مدنی، بهزیستی و قوه قضاییه

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در مراسم افتتاح طرح بهسرا؛ اولین شیرخوارگاه بدون فرزند ایران در مشهد، گفت: این طرح از طریق مثلثی که جامعه مدنی، بهزیستی و قوه قضاییه در کنار یکدیگر رقم زدند، محقق شد. آنچه باعث می‌شود که چنین اتفاقاتی رقم بخورد حاصل تحول در تفکر و تعاملات سازنده است. بنده بسیار تبریک می‌گویم که این مثلث مبارک در استان خراسان رضوی شکل گرفته و تبدیل به درس‌های بزرگی برای جامعه و روایت‌های موفقی از تلاش شده است و به سرکار خانم عابدین زاده که نماد این تحولات شدند و دکتر فیروزی که از مدیران خوش فکر هستند، خداقوت و خسته نباشید می‌گویم.

دکتر سید علی کاظمی افزود: امروز بیش از هرزمانی باید چالش‌های جامعه خود را بشناسیم، اولویت‌بندی کنیم و بهترین راهکار و گزینه را انتخاب نماییم و این تیزبینی و دقت زیادی را می‌طلبد. امروز باید تحول‌طلب و تحول‌خواه باشیم زیرا تحولات اجتماعی، شرایط را تغییر دادند و مسئولین عالی نظام ضرورت ایجاد تحولات را اعلام کرده‌اند. درنتیجه امروز نیازمند مدیران تحول‌گرا هستیم. برای تحول باید افراد توانمند باشند و در عین‌حال شجاعت لازم را نیز داشته باشد که دست به اقداماتی بزنند که تاکنون مرسوم نبوده است و در عین‌حال باید صبر و تحمل داشته باشد تا این تلاش‌ها بارور شود و به‌نتیجه برسد.

وی افزود: بدون نگاه تعاملی و شبکه‌ای نمی‌توان مشکلی را در جامعه حذف کرد. برخی از مسئولین مرزهای سازمانی را دیوارهای بلندی می‌بینند و از مرزهای آن خارج نمی‌شوند. اگر نگاه ما خدمت کردن به مردم است پس نباید این نگاه را داشته باشیم زیرا از طریق تعاملات است که می‌توان به نتایج سازنده‌ای دست یافت.

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه در آموزه‌های اسلامی همواره بر حقوق کودکان تاکید شده است، گفت: در دین ما یادآوری شده که اگر درمورد کودکان و یتیمان کوتاهی کنید، محکوم به نابودی هستید و هنگامی که به اقامه قسط، محبت، مهربانی و پرورش این کودکان می‌پردازید، برکات فزاینده خداوند با شما خواهد بود. درمورد برخی آسیب‌های اجتماعی همواره دو تفکر در جامعه وجود دارد. در نگرش اول معتقدند که ما نمی‌توانیم آسیب‌ها را از بین ببریم زیرا اینها پدیده‌های طبیعی جامعه و عوارض طبیعی توسعه هستند. قطعا این نگرش مورد تایید اسلام و قانون اساسی ما نیست. در نظام اسلامی عمده محور حمایت از افرادی است که گرفتار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند. بنابراین نگاه دیگر این است که مدبرانه و امیدوارانه در راستای بهبود وضعیت اقدام نماییم.

کاظمی افزود: طرح بهسرا با نیت پاک، اخلاص و از طریق تعاملات خوب و سازنده شکل گرفت است و خوشبختانه نتایج بسیاری خوبی را در پی خواهد داشت. همواره در جامعه افراد والا همتی وجود دارند که جهان را برای خود و دیگران تنگ‌و تار نمی‌بینند. آنها چشم عیب‌جو ندارند، خیرخواه هستند. امروز افتخار حضور در جمع چنین افرادی را دارم. خانواده‌هایی که با بزرگ منشی و نگاه انسانی و اسلامی، کودکان را در پناه خود گرفته‌اند. این افراد جلوه‌هایی از بهشت هستند که روی زمین وجود دارند و دست خداوند از آستین آنها بیرون آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ما نیز در مرجع ملی حقوق کودک پیگیر هستیم که این طرح خوب را تبدیل به قانون و الگوی مناسبی برای نگهداری کودکان کنیم. امیدوارم کودکان در کشور ما بهترین حیات را داشته باشند و جامعه اسلامی بتواند الگوی موفقی را به دنیا معرفی کند.

کد خبر 83045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد