طرح بهسرا باعث تسریع روند فرزندخواندگی و رضایت خانواده های متقاضی خواهد شد

طرح بهسرا؛ اولین شیرخوارگاه بدون فرزند در ایران، به ابتکار بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی، امروز ۷ تیرماه در سالن همایش های موسسه خیریه توانبخشی دختران بی‌سرپرست و کم‌توان ذهنی فتح المبین(همدم) مشهد، افتتاح گردید.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: صاحبان این مجلس در اصل خانواده‌های بزرگوار و دریادلی هستند که امروز اینجا حضور دارند و کودکان ایران را به فرزندخواندگی گرفته‌اند. بهسرا مدیون ایجاد تعامل و همفکری میان مجموعه قضایی، بهزیستی و انجمن‌هایی است که با شناسایی خانواده و انجام بستر سازی‌های لازم توانسته‌اند ایجاد اولین شیرخوارگاه بدون فرزند در ایران را محقق سازند. امیدواریم هیچ کودکی در هیچ کجای این سرزمین از آغوش خانواده محروم نباشد.

مسعود فیروزی درخصوص وضعیت پذیرش و ترخیص فرزندان شیرخوارگاه علی اصغر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا  پایان همان سال، گفت: در ابتدای اسفندماه سال ۱۴۰۰،  ۱۱۸ کودک در شیرخوارگاه نگهداری می‌شدند که از اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون ۴۴۰ کودک دیگر نیز پذیرش شدند؛ در نهایت تعداد کل کودکان در شیرخوارگاه به ۵۵۸ نفر رسید. از این تعداد پذیرش شدگان، بازپیوند ۹۶ کودک با خانواده‌های زیستی آنها انجام گرفت، ۴۲۱ فرزند در قالب فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شدند و ۱۴ کودک نیز به مراکز منتقل شدند. در نهایت تعداد نوزادانی که درحال حاضر در شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند به ۲۷ کودک رسیده است.

دکتر مسعود فیروزی افزود: شیرخوارگاه جریانی است که طرح‌های مرتبط با آن همچنان ادامه‌دار خواهد بود.   تمام همت خود را به کار می‌بندیم تا کودکان در دل خانواده‌ها زندگی کنند نه در مراکزی که تلاش می‌شود تا محبت خانوادگی را شبیه‌سازی کند. نمی‌توانیم از کنار این واقعیت بگذریم که ابراز محبت و قرارگرفتن فرزندان در یک خانواده بیشتر می‌تواند منافع عالیه کودکان را تامین کند. این طرح، از طرفی دیگر باعث افزایش سرعت روند فرزندخواندگی و رضایت ارباب رجوع  و همینطور کم کردن هزینه‌های دولت شده‌ است.

کد خبر 83029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد