در رسانه | جم | نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در شهرستان جم برگزار گردید

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر مورخ ۵ تیرماه می باشد که هفته مبارزه با مواد مخدر امسال در کشور ما از ۳۰ خرداد ماه لغایت ۵ تیرماه تعیین شده است که به همت اداره بهزیستی جم و با همکاری سایر نهادها از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، پالایشگاه گاز فجر جم، بهداشت و درمان، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و فعالیت ها و اقدامات ترویجی، تسهیلی و اجباری مرتبط با نمایشگاه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن شهید خاتمی شهر جم برگزار و در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه مندان گذاشته شد.

به گزارش نگین جم:

  به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر به نقل از پایگاه خبری نگین جم لیلا حسینی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان جم به همراه صدیقه بهشتی پور کارشناس واحد پیشگیری این اداره طی جلسات مختلف با پالایشگاه گاز فجر جم ، شهرداری شهر جم ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شبکه بهداشت و درمان ، نیرو انتظامی ، جمعیت همیاران سلامت روان ، گروههای NA و کمپ های ترک اعتیاد،آموزش و پرورش ،در هفته های قبل جهت هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص این هفته برگزار کردند و یک روز شمار خوب برای هفته مبارزه با مواد مخدر تعیین نمودند که اولین برنامه مراسم افتتاحیه هفته مبارزه بود که مورخ سه شنبه 30 تیرماه در سالن شهید خاتمی جم همراه با نمایشگاه عکس و نمایشگاه نوین پیشگیری از اعتیاد برگزار شد و در این مراسم لیلا حسینی ضمن خوش آمد گویی به مسئولین و حاضرین در جلسه در خصوص خط ملی اعتیاد با شماره تماس ۰۹۶۲۸ و خط صدای مشاوره ۱۴۸۰ و خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ که سه اقدام خوب و اثر گذار از سمت سازمان بهزیستی کشور در سال های گذشته می باشد اطلاع رسانی کرد. در این مراسم مصطفی نصیری(رئیس جمعیت سلامت روان استان) در خصوص اهمیت نقش خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی سخن گفت.

 حسینی بابیان اهمیت آموزش و پیشگیری از اعتیاد افزود: اطلاع‌رسانی و آموزش در زمینه اعتیاد گامی ارزنده در راستای آگاهی مردم و حتی مسئولین در پیشگیری از این معضل فراگیر دنیای امروز است که علاوه بر بار مالی بر پیکر خانواده و جامعه، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی بسیاری به همراه خواهد داشت.

 وی تصریح کرد؛ این نمایشگاه با مواد مخدر شهرستان مبنی بر لزوم برداشتن گام‌های عملی و مؤثر جهت ریشه‌کنی این بلای خانمان‌سوز دایر شد که هدف از برگزاری این نمایشگاه آگاهی به مردم به‌ویژه جوانان در مورد آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر و ارایه راهکارها و برنامه‌های لازم برای پیشگیری از اعتیاد است.

 در ادامه انجمن معتادان گمنام در نیز از تجربه تلخ خودشان گفتند و آقای توتونی مسئول کمپ ترک اعتیاد حیاتی نو،  در خصوص پیشینه اعتیاد و آمار ها و همچنین جایگاه خانواده و اهمیت پیشگیری صحبت کردند.

 لازم به ذکر است شهرداری جم در خصوص هزینه های این مراسم همکاری داشتند و پالایشگاه فجر جم ۹۰ درصد هزینه های برنامه های روز شمار این هفته را برای اداره بهزیستی شهرستان جم تامین اعتبار شد.

سرپرست اداره بهزیستی جم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه ابراز امیدواری کرد: به همت مردم و مسئولین بتوانیم به اهداف طرح های سلامت همه‌جانبه که یکی از مهم‌ترین چالش و هدف‌گذاری این اداره می باشد دست‌یابیم و تحقق این امر با تأکید بر مقوله آموزش و مشارکت مردم و مسئولین است.

کد خبر 82798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد