شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است

جلسه استانی ارزشیابی برنامه‌های دفتر مشاوره در سال 1401 به‌صورت آنلاین ویژه تمامی کارشناسان پیشگیری ادارات بهزیستی در فضای اسکای روم برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر ارزشیابی، نکات آموزشی و توضیحات لازم درخصوص چگونگی اجرای طرح‌ غربالگری اضطراب در کودکان، آموزش‌های پیش از ازدواج و خانواده و نحوه کار با سامانه جامع مشاوره توسط کارشناس مسئول اجرای این طرح‌ها در استان خراسان رضوی، ارائه  گردید. همینطور پرسش‌ها و چالش‌های کارشناسان پیشگیری در شهرستان‌ها عنوان گردید و تدابیر لازم در راستای رفع مشکلات اندیشیده شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است، گفت: در بسیاری اوقات علایم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود. در صورت عدم توجه و درمان به موقع، ممکن است این اختلال تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی ‌شود و در موارد شدیدتر افسردگی، سوء مصرف مواد و مشکلات خانوادگی را به همراه خواهد داشت.

شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است

غلامحسین دلبری با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیری پیش از ازدواج در سطح دنیا به عنوان شیوه‌هایی برای کاهش احتمال طﻼق و همچنین افزایش رضایت از ازدواج زوجین ایجاد شده و به زوجین مهارت‌های ضروری را آموزش می‌دهد، گفت: هدف این طرح‌ها ارتقای رضایتمندی و ارتقای سلامت روان وپیشگیری از آسیب‌های روانی-اجتماعی در اعضای خانواده است. اجرای این طرح منجر به افزایش مهارت‌های ارتباطی خانواده‌ها، کاهش نرخ طلاق و بهبود ارتباط میان افراد در خانواده می‌گردد. هدف ازطرح آموزش پیش از ازدواج،  آموزش به همه جوانان بالای ۱۸ سال و مجرد، با هدف ارتقای توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر و تشکیل خانواده موفق می‌شود.

وی افزود: آموزش پیش از ازدواج به معنای فرآیندی جهت افزایش و غنی‌سازی رابطه‌های قبل از ازدواج تعریف شده که منجر به خشنودی بیشتر و ثبات در ازدواج می‌شود و با تمایل به طﻼق احتمالی مقابله می‌کند.

شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی درخصوص طرح آموزش خانواده، گفت: دستیابی به تعریفی از ازدواج و خانواده، آموزش‌مهارت‌های ارتباطی، آشنایی با ویژگی‌های یک گفتگوی موثر، مهارت‌های حل تعارض، ارائه مفهوم تعارض و شیوه نگرش به آن در زندگی خانوادگی، شیوه‌های سازنده و مخرب حل تعارض، تقسیم قدرت و نقش‌‎های خانگی در خانواده و... بخشی از اصول و اهداف اجرای این طرح می‌باشد.

 در انتهای این جلسه از شهرستان‌های تربت‌حیدریه، کاشمر، خلیل‌آباد، سبزوار، تربت‌جام، مه‌ولات و قوچان به‌عنوان شهرستان‌های برتر در اجرای طرح‌های پیشگیری در سال گذشته تقدیر به‌عمل آمد.

شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است

کد خبر 82781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد