دستگاه قضا مدافع حقوق افراد دارای معلولیت است

به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیر رییس کل دادگستری استان با همراهی مدیرکل بهزیستی استان کرمان و جمعی از معاونین این ادارات مرکز نگهداری کودکان ذهنی شهید محمدعلی فیاض بخش کرمان بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در سومین روز از هفته قوه قضائیه رییس کل دادگستری استان کرمان  و سایر مسئولان قضایی  این استان با حضور در مرکز شهید فیاض بخش  ضمن دیدار وگفتگو با  پرسنل  و مربیان با  کودکان دارای معلولیت حاضر در این مرکز  نیز دیدار کرده واز نزدیک با روند ارائه خدمت به مددجویان در این مرکز اشنا شدند .

احمد شفیعی معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در این دیدار به نمایندگی از مدیر کل بهزیستی استان  در سخنانی با تقدیر از حضور ارزشمند مسئولین ارشد قضایی در این مرکز، همراهی وهمکاری این دستگاه را با بهزیستی در مسیر احقاق حقوق این قشر از مددجویان بسیار ارزشمند وقابل اهمیت دانست وعنوان داشت : در مسیر ارائه خدمات تاثیر گذار به این قشر از افراد دارای معلولیت چرخه پیچیده وپر زحمتی طی میشود که طی آن آنها بنا به توانمندیهای خود در مسیر مختلف توانمند سازی وحرفه آموزی قرار میگیرند تا با دست یابی به مهارتهای متناسب با توان خود زندگی مستقلی را در پیش بگیرند .

 وی افزود: علی رغم تلاش فراوان سیستمهای حمایتی دولتی ومردم نها د برای ارائه خدمات تخصصی و در نهایت توانمند سازی این افراد برخی از خانواده ها حاضر به همکاری وپرداخت سهم مادی ومعنوی خود در این مسیر نیستند وبعضا از ادای حق وحقوق قانونی این افراد نیز طفره میروند که در این میان حمایت جدی وموثر قضات محترم قوه قضاییه بسیار راهگشا خواهد بود .

در ادامه این دیدار رییس کل دادگستری استان کرمان از خدمات ارزنده پرسنل ومربیان این مرکز تقدیر کرده وعنوان داشت  : توفیقی بود که در سومین روز  از هفته قوه قضائیه در مرکزشهید فیاض بخش حضور یافته و با این کودکان معلول دیدار نماییم وی کار خدمات رسانی به این افراد را دشوار و دارای اجر عظیم دانست و افزود : اینکه خداوند به شما توفیق داده به این افراد خدمت کنید، باید قدردان خداوند باشید.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، حمایت قضایی از این مراکز را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مراکز حتما باید مورد حمایت قضایی قرار گیرند وهر تصمیمی که بخواهد خللی در خدمت رسانی به این افراد ایجاد کند، باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و همه باید نگاه حمایتی به اینگونه از مراکز داشته باشند.

وی  در ادامه سخنان خود عنوان کرد: این افراد باید برای حق و حقوقی که در خانواده خود دارند نیز مورد حمایت دستگاه قضایی قرار گیرند و هیچکس نباید به بهانه معلولیت جسمی و ذهنی این افراد به حقوق آنها تجاوز نماید و باید حقوق آنها  بدون هیچ کاستی تامین شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان  در پایان تاکید کرد: بایستی  فرهنگسازی شود که نگاه خیران به سمت کمک به این مجموعه ها جلب شده ودر کنار آن  در دادگستری ها پرونده های ویژه برای این کودکان باز شود که از حقوق آنها توسط مدعی العموم ها، دادستان‌ها و مسوولان قضایی حمایت شود.

در ادامه بخشهای مختلف این مرکز مورد بازدید مسئولین قرار گرفت .

کد خبر 82744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد