در رسانه|تکاپوی جدید نخبگان دارای معلولیت فارس؛ انجمن و اتاق فکر

اندیشه جدیدی را افراد دارای معلولیت در استان فارس درحال ساماندهی و اجرایی کردن هستند که به توصیف یکی از حاضران «رشک برانگیز» است و گفته شد که می‌تواند انجمن یا بنیاد یا سرانجام، اتاق فکر باشد.

به گزارش پایگاه خبری خانه بهاری، این ابتکار در نخستین نشست جمعی از نخبگان دارای معلولیت (استعدادهای برتر) مطرح و عنوان شد که ماحصل  تشکل جدید می تواند الگوی کشور هم باشد.

سعید فانی رئیس شورای هماهنگی تشکل های مردم نهاد معلولان فارس در این نشست گفت:آمار نخبه های معلول را در قالب بانک اطلاعاتی با عنوان نخبه های دارای معلولیت ثبت می کنیم.

او افرود: هنوز آمار دقیقی از نخبگان دارای معلولیت در فارس نداریم چرا که تاکنون برخی تشکل ها به ویژه تشکل های شهرستانی هنوز به ما فهرست نخبه هایشان را نداده اند ولی در یکی دو هفته آینده اسامی را جمع آوری می کنیم.

نشست نخست (۳۱ خرداد ۱۴۰۲)با دعوت از حدود ۵٠ نفر نخبه دارای معلولیت ساکن در شیراز برگزار شد.

آغاز از فارس،الگو برای کشور

فانی گفت: دیدار حضوری به ویژه با کسانی  که فقط نامشان را شنیده بودیم و توفیق دیدار حاصل نشده بود همچنین کسب اطلاعات از دوستان برای ثبت در بانک اطلاعاتی از اهداف نشست بود.

هدف دیگر بنا به صلاحدید خود دوستان، پیشنهاد تشکیل یک بنیاد یا انجمن به عنوان نخبگان دارای معلولیت است تا عملیاتی شود.

مدیر انجمن فرهنگی ورزشی و گردشگری معلولان پارس (منطقه جنوب) گفت: امید است هیات امنای بنیاد از همین افراد حاضر در این نشست شکل گیرد.

فانی ادامه داد: بنیانگذاری این تشکل را از استان فارس آغاز کردیم و  امیدواریم این تشکل در سایر استان های کشور هم تشکیل شود تا در نهایت انجمن یا بنیادی تحت عنوان بنیاد ملی نخبگان دارای معلولیت در کشور ایجاد شود.

ظرفیتی در حد اتاق فکر برای بهزیستی 

او بیان کرد: مزایا و کارکرد این انجمن شامل تحکیم بیش از پیش ارتباطات دوستان دارای معلولیت در این قالب محقق می شود و همچنین از پراکندگی و چندگانگی امور جلوگیری خواهد شد.

فانی اظهار داشت:دستاورد دیگراینکه نهایتا این انجمن می تواند اتاق فکر برای بهزیستی باشد تا توانمندان و نخبه های دارای معلولیت به این سازمان کمک کنند.

در این نشست اعلام شد بعد از تدوین اساسنامه، انتخاب هیات امنا در مجمع بعدی تعیین می شود و اساسنامه نیز به تصویب خواهد رسید.

اقدامی رشک برانگیز

در این جلسه محمد صادق جعفری معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس گفت:دعوتنامه نشست نخبگان دارای معلولیت را که دیدم، حسی به من دست داد که می توان گفت برایم رشک برانگیز بود.

او ادامه داد: فکری را که در ذهن من بود، شما توانمندان نخبه، اجرایی کردید و اقدام به تشکیل انجمن یا بنیاد نخبگان دارای معلولیت بسیار عالی است و ما در بهزیستی یاریگر شما هستیم.

جعفری بیان کرد: از دیدگاه های شما معلولان برای پیگیری و رسیدگی به امور خودتان در اداره کل بهزیستی بهره مند شده ایم و خواهیم شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی فارس همچنین در پاسخ به گلایه ها و درخواست های برخی از معلولان که در این نشست بیان کردند، قول همکاری داد.

هم اکنون حدود ١۵٠هزار نفر از افراد دارای معلولیت در استان فارس شناسایی شده اند که گفته شده آمارهای واقعی بالاتر از این تعداد است.

انتهای خبر//

کد خبر 82740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد