در رسانه| آموزش پیشگیری از اعتیاد در ۱۰ محله آسیب خیز زنجان و ابهر 

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقای توانمندی های شناختی- رفتاری برای جامعه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال در۱۰ محله آسیب خیز زنجان و ابهر اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهناز آقاخانی با بیان اینکه طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقاء توانمندی های شناختی- رفتاری برای جامعه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال در ۱۰ محله آسیب خیز زنجان و ابهر اجرا می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقاء مهارتهای روانی، اجتماعی در زندگی شامل تنظیم هیجان، تفکر نقاد، خودآگاهی و تصمیم گیری به ویژه برای جامعه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال است.

وی گفت: افراد هر چقدر از قدرت تفکر دقیق تری برخوردار باشند، بهتر می توانند خود و هیجانات خود را مدیریت کنند و خود باوری بیشتری داشته باشند و در شرایط سخت زندگی هم بهتر می توانند از خود محافظت کرده و احتمال رفتارهای پرخطر در آنها کاهش خواهد یافت.

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح با همیاری تسهیلگران آموزش دیده در محلات آسیب خیز برگزار شد، تصریح کرد: در ۱۴۰۲ نیز این طرح در سطح استان برگزار خواهد شد و دربرگیری بیشتری خواهد داشت.

آقاخانی کنترل خشم مردم محلی پس از اجرای طرح، افزایش روابط بین زوجین، تغییر در باورها، بهبود روابط فرزندان و والدین، آموزش فرایند اجتماع محوری و مشارکت اجتماعی و مطالبه گری را از جمله نقاط قوت این طرح برشمرد.

وی با بیان اینکه در پیشگیری از اعتیاد، توجه به عوامل خطرزا و محافظت کننده بسیار مهم است و براساس این اصل، برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، عوامل محافظتی را تقویت و عوامل خطرزا را کاهش می‌دهند، خاطرنشان کرد: برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان (تحت عنوان برنامه پازک)، طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقا توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب خیز، طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری و سازمانی (تحت عنوان طرح کیان) از جمله برنامه ها و طرح هایی که در محلات بخصوص محلات آسیب خیز انجام می شود.

کد خبر 82407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد