🔸الیگودرز [] جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان الیگودرز برگزار شد

جلسه کمیته مناسب سازی معابر عمومی و ادارات و شورای سالمندان با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و نمایندگان ادارت عضو کمیته  شهرستان الیگودرز برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، اولین جلسه کمیته مناسب سازی معابر عمومی و ادارات در سال جاری با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و نمایندگان ادارت عضو کمیته  شهرستان الیگودرز برگزار شد.
در این جلسه مریم اکبری رئیس اداره بهزیستی و دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان الیگودرز  ضمن ارائه گزارش عملکرد از روند مناسب سازی معابر عمومی و ادارات در سال گذشته گفت :  دستگاههای اجرایی مصوبات شورای مناسب سازی را با جدییت و نگاه ویژه پیگیری کنند تا امکان دسترسی آسان برای افراد دارای معلولیت و سالمندان فراهم گردد.

اداوی  معاون فرمانداری الیگودرز در این جلسه گفت : مناسب سازی بخش تفکیک نشدنی از ادارات و ارگانها می‌باشد و همه دستگاه‌های با رایزنی با ادارت کل مربوطه اعتبار ویژه جهت مناسب سازی اختصاصی دهند.  
در این جلسه مقرر گردید ادارات جهاد کشاورزی، صمت و بانک ملی شعبه شهید چمران اقدامات مناسب سازی را مطابق دستورالعمل انجام دهند.


همچنین جلسه شورای سالمندان  به ریاست معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، اداره بهزیستی و با حضور سایر اعضا در محل سالن اجتماعات فرمانداری الیگودرز برگزار شد.
مریم اکبری رئیس اداره بهزیستی و دبیر شورای سالمندان شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه مسائل مربوط به سالمندی باید دغدغه همه دستگاه‌های عضو شورای سالمندان باشد از دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان جهت ارائه خدمات به سالمندان تقدیرکرد و گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای سالمندان درسال گذشته و پیگیری مصوبات آخرین جلسه ارائه نمود.
لونی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری الیگودرزدراین جلسه گفت:در حال حاضر پدیده سالمندی درحال افزایش می‌باشد و افرادسالمنددر این سن نیازمند کمک های ویژه ای ازسوی خانواده وجامعه می باشند. وی درادامه با توجه به روند رو به رشد جامعه سالمندی درکشور از دستگاه های اجرایی خواست با برنامه ریزی و اقدامات مناسب تلاش بیشتری در جهت رضایتمندی،   توانمندسازی سالمندان و بهبود کیفیت و رفع نیازهای آنان کنند.
در پایان موارد زیر به تصویب شورای سالمندان رسید .
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص رایگان صندلی های دربرنامه های فرهنگی و اجرای زنده که این اداره درمناسبت‌های مختلف داردویژه سالمندان معرفی سالمندان به جشنواره های و استفاده از داوری ویژه 
اداره آموزش و پرورش اسکان و استخر  رایگان ویژه معلمین بازنشسته  
اداره ورزش و جوانان، استفاده از سالن ها و استخر به صورت رایگان ویژه سالمندان.

 

کد خبر 82316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد