پیام تبریک مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسب روز ازدواج

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسب اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به مناسب اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

      یکم ذی‌الحجه مصادف با سالروز ازدواج نورانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است. این پیوند زیباترین پیوند آسمانی در اسلام به شمار می‌آید و ثمره این پیوند مبارک و خجسته، درخت گهربار امامت و ولایت است. این وصلت، سپردن دست عروسی به تکیه گاهی یک مرد نیست؛ این سپردن انسان است به حریم بی‌انتهای عصمت. این پیامبر صلی الله علیه و آله نیست که دخترش را به علی علیه السلام می‌سپارد؛ این خداست که اختیار و اعتبار بشر را به علی و زهرا علیهاالسلام وامی‌نهد .

   این روز در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است و بسیاری از زوجین این روز را برای تاریخ ازدواجشان انتخاب می‌کنند تا به برکت این روز عزیز زندگی پربرکتی را آغاز کنند. روز اول ذی الحجه  امسال مصادف با ۳۱ خرداد اولین روز هفته ازدواج و خانواده می باشد. و این هفته به صورت نمادی برای توجه به امر مهم واثر گذار ازدواج در جامعه در نظر گرفته شده است. روزها و مناسبت‌ها برای یادآوری وقایع مهم نام گذاری می‌شوند. ازدواج، از آن دسته اموری است که دارای اثرات چند جانبه فردی- خانوادگی و اجتماعی می‌باشد و رسیدگی و توجه به چنین امر مهمی از وظایف همه نهادهای اجتماعی می باشد.

سازمان بهزیستی نیز از متولیان امر آموزش در حیطه ازدواج در قالب آموزش های پیش از ازدواج و هنگام ازدواج، می باشد و تمامی تلاش خود را با استفاده از کارشناسان و متخصصصان آموزش دیده در این زمینه به کارمی گیرد تا این امر خطیر به بهترین شکل  خود انجام گیرد.

ناصر چاووشی

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 82265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد