در رسانه | شناسایی ۷۰۰ کودک کار در استان بوشهر

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: تاکنون ۷۰۰ کودک کار و خیابان در سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دیارجنوب، فرزانه فیروزی روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه در جشن "بزرگ مردان کوچک" بمناسبت روز جهانی منع کار کودک در برازجان اظهار کرد: با توجه به اینکه بهزیستی بعنوان دبیرخانه حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان است تاکنون در این راستا ۱۶ دستگاه اجرایی طبق مصوبه هیات وزیران، مکلف به همکاری با این سازمان هستند.
وی از 2 مرکز حمایت-آموزشی کودک و خانواده در شهرستان های بوشهر و دشتستان خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه اکثر کودکان کار استان بوشهر دارای خانواده و ساعتی از روز را در خیابان ها بسر میبرند و برخی دیگر بصورت فصلی به استان مهاجرت می کنند، این مراکز روزانه خدمات ارائه می دهند.
فیروزی از شناسایی ۷۰۰ کودک کار در سطح استان بوشهر خبر داد و گفت: هر دو مرکز حمایتی آموزشی ما به دستگاه اسکن عنبیه مجهز هستند و هر کودک پس از اسکن عنبیه و شناسایی در سامانه بهزیستی ثبت می شود.

وی ادامه داد: این کودکان اگر به استانی دیگر مهاجرت کنند با اسکن مشخص می شود که شناسایی اولیه درکدام استان ثبت شده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ابراز داشت: مجموعه اجتماعی استانداری بوشهر درخصوص کودکان کار حمایت کرده و بصورت مستمر در حال تشکیل جلسات مربوط به ساماندهی این کودکان است.
وی با بیان اینکه تاکنون همکاری دستگاه های اجرایی با سازمان بهزیستی درخصوص کودکان کار مطلوب بوده افزود: برای کنترل و کاهش محسوس نسبت به آسیب کودکان کار در سطح استان باید این همکاری ها پیوسته و منسجم تر باشد.
فیروزی رویکرد اصلی سازمان بهزیستی در خصوص کودکان کار را توانمندسازی آنها و خانواده هایشان عنوان کرد و گفت: توانمندسازی در تمامی راستا شامل روحی، روانی، اجتماعی و تحصیلی است و در این خصوص شعبه های مختلفی داریم.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر افزود: کارشناسان شعب توانمند سازی بهزیستی پس از شناسایی کودکان به دنبال آسیب هایی درون خانواده، علت ترک تحصیل، چگونگی ورود آنها به خیابان و دیگر عوامل هستند.
وی عنوان کرد: تاکنون خدمات ارزنده ای از سوی اداره کل بهزیستی استان به خانواده های توانمند ارائه و از طریق موسسات به آنها اعتبار و کمک هایی پرداخت شده است.
فیروزی از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای خانواده های کودکان کار در بوشهر خبر داد و گفت: امروز نمایشگاهی با همکاری خانواده های کودکان کار برگزار شده و امیدواریم مسئولین و مردم در این راستا حمایت کنند تا شاهد آسیب کمتری نسبت به این کودکان در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه شهرداری و نیروی انتظامی باید درخصوص ساماندهی کودکان کار همکاری تنگاتنگی با سازمان بهزیستی داشته باشند، افزود: همکاری این دستگاه ها بصورت مستمر و قرار دادن تجهیزات مورد نظر در اختیار بهزیستی می تواند در ساماندهی و کاهش آسیب ها در کودکان موثر باشد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر یادآور شد: دو مرکز حمایتی-آموزشی بهزیستی استان از کمک های غیر نقدی خیرین برای حمایت از خانواده های تحت حمایت استفاده می کنند و امید داریم با آگاه سازی ها در سطح جامعه، کمک های مردمی بصورت نقدی و غیر نقدی افزایش یابد.

کد خبر 82038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد