در رسانه| توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اولویت برنامه‌های بهزیستی ابهر است

رئیس بهزیستی ابهر با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی استقلال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است گفت: این طرح در شهرستان ابهر اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از موج رسا؛علی لطیفی افزود: سیاست‌های سازمان حمایت از زنان سرپرست خانوارهایی است که تأمین معیشت خانواده را به عهده دارند و این حمایت را در قالب یکی از برنامه های حوزه اجتماعی در کنار حمایت های غیر مستمر از جمله تأمین مسکن، هزینه بیمه، کمک هزینه شهریه زنان بی‌سرپرست یا فرزاندانشان، تأمین هزینه‌های بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار چه در قالب شهری و روستایی و یا تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان زنان سرپرست خانواده را پیگیری می‌کند.
وی گفت: پیرو این سیاست سازمان بهزیستی شهرستان ابهر اقدام به تشکیل شرکت تعاونی به نام گروه‌های همیار که متشکل از ۷ تا ۱۲ نفر زن سرپرست خانواده که علاقمند به کار و اشتغال هستند، می‌کند.

علی لطیفی افزود: شرکت تعاونی شهد شفابخش ابهررود تحت نظارت بهزیستی شهرستان از سال ۱۳۹٠ طبق آیین‌های کار و رفاه تامین اجتماعی ثبت قانونی شده است.

وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی از سال ۱۳۹٠ با عضویت ۷ نفر شروع به کار کرده است گفت: اداره بهزیستی ابهر در جهت شروع به کار این بانوان با کمک خیرین و اعتبار سازمانی دو قطعه زمین که هر کدام به متراژ ۴٠٠٠ متر مربع می‌باشد خریداری کرده است.

لطیفی افزود: یکی از این قطعه‌های زمین باغ انگور و قطعه دیگر با توجه به هماهنگی‌ها و رایزنی‌های به عمل آمده با جهاد کشاورزی ارومیه، اداره بهزیستی شهرستان ابهر اقدام به کاشت نهال بید مشک نموده که این باغ اولین مزرعه بیدمشک در استان زنجان به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه برای افزایش درآمد زنان بی‌سرپرست در سال ۱۴۰۱ در دو هزار متربع از این قطعه زمین نهال گل‌محمدی کشت شد، گفت: امسال اولین مرحله برداشت گل‌محمدی را جشن گرفتیم.

علی لطیفی افزود: با تأسیس این شرکت تعاونی ۲۴ زن سرپرست خانواده در کنار مستمری که از بهزیستی دریافت می‌کردند و درآمد حاصله از شرکت تعاونی به مرحله استقلال و توانمندی رسیدند که از چرخه سازمان خارج شدند و الحمدالله دیگر نیازی به حمایت‌های سازمان ندارند که یکی از اهداف مهم شرکت تعاونی می‌باشد که به تحقق پیوسته است.

رئیس بهزیستی ابهر با بیان اینکه درآمد این گروه شهد شفاپخش هم از فروش محصولات باغ انگور، گل محمدی، بیدمشک و همین‌طور از کارگاه نقل پزی است که با مشاوره‌ای که از اساتید ارومیه گرفته شده احداث گردیده است گفت: این کارگاه در اداره بهزیستی و باغات در بهترین نقطه اتوبان ابهر و خرمدره واقع است.

کد خبر 81878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد