🔸از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است

از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی لرستان، مدیر کل بهزیستی لرستان در جلسه کمیته پدافند غیر عامل با تشریح سیاست های بهزیستی در بحث توانمد سازی مددجویان و پیشگیری از معلولیت ها گفت: تغییر رویکرد در سیاست‌های جمعیتی کشور، باعث شده است  تا توجه بیشتری به چالش‌های فرزندآوری شود و اینکه چه موانعی پیش روی زوجین برای فرزندآوری وجود دارد.

همایون عمودی زاده با بیان اینکه روند رو به افزایش جمعیت سالمند و در عین حال، کاهش آمار ازدواج و پایین آمدن نرخ فرزندآوری در بین خانواده‌ها، باعث شده تا سیاست‌های جمعیتی کشور دستخوش تغییرات اساسی شود گفت:  هر یک از دستگاه‌های مرتبط با سلامت، خانواده و جمعیت باید برنامه‌هایی  برای افزایش جمعیت کشور در دستور کار داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی، گفت: وزارت بهداشت نیز تا حدودی در افزایش آمار زاد و ولد مسئولیت بیشتری دارد. به آن جهت که علاوه بر فعالیت در زمینه ترغیب افزایش جمعیت کشور، سلامت نوزادان و مادران را نیز بر عهده دارد.

مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود ۲۰ درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه است و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

کد خبر 81806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد