پیام مدیرکل بهزیستی هرمزگان به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان

مدیرکل بهزیستی هرمزگان به مناسبت "روز جهانی مبارزه با کار کودکان " پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان در متن پیام سامیه جهانشاهی آمده است:

۱۲ ژوئن برابر با ۲۲ خرداد  به منظور افزایش آگاهی و جلوگیری از کار اجباری کودکان ،روز جهانی مبارزه با کار کودک نامگذاری گردیده است .این روز برای حمایت اجتماعی از کودکان برای پایان دادن به کار آنان است .

کودک کار ، به کودک زیر هجده سالی گفته می شود که به دلیل کار از گذرندان دوران کودکی خود محروم است. کار از شکوفا شدن استعدادهای کودک جلوگیری کرده و برای رشد جسمی و روانی آنان مضر است. کار در مواردی به محروم کردن کودک از فرصت رفتن به مدرسه، مجبور کردن کودک به ترک مدرسه به طور موقت و الزام کودک به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا در هنگام تحصیل منجر می‌شود.

ساختار خانواده ،  فقر ، تغییرات اقتصادی ناگهانی ناشی از جنگ و ... که منجر به مهاجرت به کشورهای همسایه برای کار با دستمزد بیشتر می‌شود ، افزایش هزینه‌های زندگی و تحصیل و فقدان آموزش و آگاهی عمومی بخشی از عواملی هستند که در بروز و ظهور پدیده کودکان کار موثر است لذا در این میان نقش حمایتی مردم و مسئولان در راستای حمایت از تحصیل، بهداشت و رشد اجتماعی، فرهنگی و هیجانی کودکان عاملی موثر در تحقق عدالت اجتماعی برای آنان است و وظیفه همه ماست که در این مسیر ثایت قدم قدم و کوشا باشیم.

 بنابراین به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان، ضمن تقدیر از همراهی و حمایت فعالان اجتماعی ، گروه‌های مردم‌نهاد و شرکای اجتماعی  ، با هم هم پیمان خواهیم شد با عزمی راسخ و یاری خداوند متعال در زدودن زنگار فقر و حذف پدیده کار کودکان بیش از پیش تلاش نماییم .

سامیه جهانشاهی

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان

کد خبر 81664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد