آموزش پیشگیری از اعتیاد در ۱۰ محله آسیب خیز زنجان و ابهر 

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقاء توانمندی های شناختی- رفتاری برای جامعه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال عنوان کرد: این طرح در سال گذشته در ۱۰ محله شهری  آسیب خیز در شهرستان های زنجان و ابهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از اعتیاد و ارتقاء مهارتهای روانی، اجتماعی در زندگی شامل تنظیم هیجان، تفکر نقاد، خودآگاهی و تصمیم گیری به ویژه برای جامعه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال عنوان کرد.

وی گفت: افراد هر چقدر از قدرت تفکر دقیق تری برخوردار باشند، بهتر می توانند خود و هیجانات خود را مدیریت کنند و خود باوری بیشتری داشته باشند و در شرایط سخت زندگی هم بهتر می توانند از خود محافظت کرده و احتمال رفتارهای پرخطر در آنها کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همیاری تسهیلگران آموزش دیده در محلات آسیب خیز  برگزار شد، تصریح کرد: در ۱۴۰۲ نیز این طرح در سطح استان  برگزار خواهد شد و دربرگیری بیشتری خواهد داشت.  

آقاخانی کنترل خشم مردم محلی پس از اجرای طرح، افزایش روابط بین زوجین، تغییر در باورها، بهبود روابط فرزندان و والدین، آموزش فرایند اجتماع محوری و مشارکت اجتماعی و مطالبه گری را از جمله نقاط قوت این طرح برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه در پیشگیری از اعتیاد، توجه به عوامل خطرزا و محافظت کننده بسیار مهم است و براساس این اصل، برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، عوامل محافظتی را تقویت و عوامل خطرزا را کاهش می‌دهند. خاطرنشان کرد: برنامه های پیشگیری  اجتماع محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، طرح پیشگیری از اعتیاد در زنان (تحت عنوان برنامه پازک)، طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقا توانمندی‌های شناختی رفتاری در محلات آسیب خیز، طرح پیشگیری از اعتیاد در محیط های اداری و سازمانی (تحت عنوان طرح کیان) از جمله برنامه ها و طرح هایی که در محلات بخصوص محلات آسیب خیز انجام می شود.

کد خبر 81629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد