نیشابور | نشست مشترک تشکل جبهه انقلاب فرهنگی و بهزیستی نیشابور برگزار شد

جلسه ای با حضور اعضای تشکل جبهه انقلاب فرهنگی و کارشناسان حوزه های تخصصی اداره بهزیستی شهرستان نیشابور جهت بررسی چالشهای حوزه بهزیستی و بهره مندی از ظرفیت این تشکل برگزار گردید.

دبیر جبهه فرهنگی شهرستان نیشابور در این نشست، پس از تبیین عملکرد این مجموعه در احصاء، ریشه یابی و کمک به حل مشکلات و آسیبهای اجتماعی و با اشاره به حضور  ۱۵۰ مجموعه مردمی در سطح شهرستان ،هدف عمده را شناسایی و هم افزایی بین مجموعه ها در اجرای عملیات مشترک در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از مشکلات فرهنگی اجتماعی شهرستان دانست.

 محمد زروندی استفاده از ظرفیت بدنه مردمی این جبهه فرهنگی و حضور در محلات و مساجد را بازوی سازمان بهزیستی در  اجرای برنامه ها و طرح های پیشگیرانه محور در آسیبهای اجتماعی برشمرد و اولویت بندی مشکلات را ازنظر موقعیت جغرافیایی ، جنسیت ، سطح تحصیلات در پیشبرد اهداف و اقدامات حائز اهمیت دانست.

رییس اداره بهزیستی نیشابور ضمن تشکر از حضور و همراهی و دغدغه مندی جبهه فرهنگی شهرستان و بهره مندی مطلوب از ظرفیت همکاری تشکلات مردمی سازمان یافته در پیشگیری از آسیبها و معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان به حساسیت بالا و لزوم کار دقیق ، اصولی و علمی در حوزه بهزیستی اشاره کرد و گفت : نباید در برخی مداخلات به گونه ای عمل شود که منجر به ایجاد تنش ، آسیب یا مسأله ای در جامعه گردد.

علی صدر افزود: بهزیستی مهمترین سازمان دولتی دانش محور و تخصصی ست  که متولی سلامت اجتماعی مردم می باشد و خدمات متنوعی به همه آحاد جامعه ارائه می دهد و از این حیث اطلاع رسانی و همراهی فضای رسانه ای در معرفی فعالیتهای این سازمان از اولویت هایی است که دنبال می‌شود .

فرهنگ سازی و تبیین حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت ، توجه و تاکید به مسایل و مشکلات اجتماعی ، فرهنگی مناطق کم برخوردار حاشیه شهر ، همراهی در  اجرای  طرحهای متنوع پیشگیری بهزیستی در مناطق ذکر شده ، از جمله موارد دارای اهمیت مطرح شده و قابل پیگیری در این جلسه بود .

در ادامه این نشست نیز کارشناسان حوزه های توانبخشی ،اجتماعی ، پیشگیری ، اورژانس اجتماعی و روابط عمومی بهزیستی نیشابور به تشریح فعالیت‌های خود در خدمت رسانی به جامعه هدف و بیان مشکلات و موانع موجود در ارایه خدمات پرداختند .

کد خبر 81459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد