باخرز | آغاز اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان باخرز

رئیس بهزیستی باخرز با بیان اینکه یکی از مهم ترین اقدامات بهزیستی اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها و در راس آن اجرای برنامه غربالگری آمبلیوپی کودکان ۶-۳ سال می باشد گفت: در سال گذشته با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان بیش از ۴۶۰۰ کودک توسط مرکز مثبت زندگی ۷۸۹ از خدمات غربالگری بینایی بهره مند شدند که با تحقق بیش از ۹۲.۵ درصدی در اجرای این برنامه، گام بلندی در پیشگیری از معلولیت بینایی در کودکان برداشته شد.

علیرضا حسین پور افزود: یکی از مهم ترین معلولیت ها در شهرستان معلولیت بینایی می باشد. بیش از ۲۴۰ پرونده دارای معلولیت در واحد توانبخشی در این شهرستان ثبت کمیسون پزشکی گردیده اند و اقدامات پیشگیرانه از جمله اجرای صحیح برنامه امبلیوپی می تواند در کاهش معلولیت ها در بزرگسالی نقش موثری ایفا نماید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در شهرستان باخرز تا سال ۱۳۹۹ به صورت دستی و چارتی بوده است و از سال ۱۴۰۰ با مساعدت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و بنیاد مسکن این شهرستان، به عنوان معین اقتصادی، نسبت به خریداری دستگاه و تجهیز این اداره اقدام شد.

رئیس بهزیستی باخرز افزود: نشست مشترک با مدیریت شبکه بهداشت و درمان و کارشناس حوزه کودکان این مجموعه ضمن برطرف نمودن نقاط ضعف و تشریح خدمات واگذار شده به کودکان می تواند در جهت پیشرفت اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۶-۳  و تحقق ۱۰۰ درصدی آن کمک شایانی نماید.

وی در انتها با دعوت از تمامی خانواده های دارای فرزند ۳-۶ سال گفت: خانواده ها جهت دریافت خدمات رایگان غربالگری بینایی می توانند هر روزه به مرکز مثبت زندگی کد ۷۸۹ تحت نظارت اداره بهزیستی باخرز واقع خیابان ابوالفضلی، کوچه شهید آژغ با شماره تماس ۰۵۱۵۴۸۲۶۵۸۲ مراجعه نمایند.

کد خبر 81456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد