بازدید مدیرکل بهزیستی البرز از مرکز در حال تأسیس "آیدین" واقع در گوهردشت

عصر روز شنبه ۱۳ خردادماه «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان البرزبه همراه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و مدیربهزیستی شهرستان کرج به منظور بررسی و پایش از مرکز در حال تأسیس آیدین بازدید و با مؤسس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، این مرکز که در گوهردشت کرج واقع شده است ویژه نگهداری کودکان بی‌سرپرست پسر ۷ تا ۱۲ سال احداث و آماده سازی شده است و کلیه هزینه های ساخت و تجهیز آن با هزینه‌ی شخصی خیّرین انجام گرفته است.

در این مرکز مانند تمامی خانه های کودک و نوجوان بهزیستی مقرر است علاوه برنگهداری از فرزندان، آموزش‌های تحصیلی و مهارتی و مهم‌تر از همه مهارت زیست اجتماعی به کودکان ارائه گردد.

«وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی البرز در حاشیه این بازدید گفت : در راستای ایفاء رسالت نظام جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی ، حفظ حقوق کودکان ، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند ،تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی در فرزندان ،فراهم نمودن شرایط لازم جهت آمادگی فرزندان در زمینه بازگشت به زندگی خانوادگی و جامعه، اشتغال به تحصیل و ارتقاء سطح علمی و مدارج تحصیلی فرزندان، فراهم نمودن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان، از جمله خدماتی است که فرزندان تحت نظارت بهزیستی دریافت می نمایند.

مدیرکل بهزیستی افزود : در حال حاضر، دفتر شبه خانواده استان البرز دارای ۲۲ مرکز دولتی و غیردولتی  می باشد که در این مراکز تعداد ۳۶۰ فرزند نگهداری می شوند. 

وی اضافه کرد : همچنین تعداد ۴۸۸ فرزند که نزد خانواده جایگزین (بستگان ) نگهداری می شوند نیز مورد حمایت مالی دفتر شبه خانواده بهزیستی قرار دارند و ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

کد خبر 81162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد