کرمانشاه | نشست تخصصی بانک اطلاعاتی سالمندان

نشست تخصصی کارشناسان ادارت عضو شورای سالمندان استان کرمانشاه به دبیری اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه: در این نشست اعضای شورای سالمندان استان از کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی ، شبکه بهداشت و درمان و ثبت احوال حضور داشتند و در خصوص آخرین تحولات صورت گرفته در این زمینه و پیشبرد برنامه‌های تدوین شده گفت‌وگو کردند.
این نشست تخصصی در راستای تحقق اهداف شورای سالمندان استان و ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی جامع و قابل دسترسی جهت برنامه‌ریزی و ساماندهی سالمندان، بانک اطلاعاتی با دعوت از ۸ دستگاه اجرایی مرتبط، در سالن جلسات مدیریت بهزیستی استان برگزار شد.

در این جلسه مواردی از قبیل: وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به سالمندان در قالب سامانه‌های فعال در سطح دانشگاه، بهزیستی، ثبت‌احوال و کمیته امداد و همچنین قابلیت دسترسی کلیه دستگاه‌های عضو به‌عنوان بانک جامع اطلاعاتی سالمندان استان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت. 
همچنین باتوجه به وجود محدودیت‌های گزارش‌گیری و دسترسی به اطلاعات موجود در سامانه‌های مذکور، خصوصاً سامانه اطلاعاتی اداره کل ثبت احوال به‌عنوان موثق‌ترین و کامل‌ترین مرکز اخذ آمار در سطح استان ، ضمن توجه به رفع نواقص موجود و تسهیلگری، مقرر گردید: اداره کل ثبت احوال ضمن هماهنگی با سازمان آمار و ثبت احوال کشور، موضوع ایجاد دسترسی و گزارش‌گیری رده‌های سنی ۶۰ سال به بالا، از سامانه ثبت احوال را پیگیری نماید.
اداره کل بهزیستی نیز با هماهنگی دبیرخانه شورای ملی سالمندان موضوع ایجاد دسترسی و امکان اتصال سامانه‌های آماری موجود در دستگاه‌های اجرایی مرتبط به سامانه سازمان آمار را پیگیری خواهد کرد.

برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید 

کد خبر 80950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد