به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران، با همکاری اداره کل ثبت احوال استان، پرونده های ارسالی از سوی بهزیستی بصورت ویژه و بدون فوت وقت رسیدگی و انجام خواهد شد.
حسین زین الصالحین مدیرکل ثبت احوال استان تهران در دیدار با محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: مطالعات کارشناسی تشکیل اتوماسیون الکترونیکی به منظور تشکیل پرونده در صدور شناسنامه نوزادان معرفی شده از سوی بهزیستی خبر داد.
وی افزود در سطح ادارات استان فرد مشخصی را برای تسهیل و رسیدگی ویژه به پرونده های بهزیستی استان تهران تعیین می کنیم.
محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران هم ضمن تقدیر از همراهی و حمایت های سازمان ثبت احوال در صدور شناسنامه برای نوزادان معرفی شده از بهزیستی گفت: موضوع ایجاد اتوماسیون و دسترسی آنلاین بین دو سازمان موضوع بسیار کارگشا و منشأ خیر خواهد بود.
وی در این رابطه توضیح داد یارانه بسیاری از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی که حقوق مستمری و حق پرستاری و یارانه نگهداری در منزل دریافت می کنند به دلیل آنلاین نبودن اطلاعات ثبت احوال و بهزیستی پس از فوت نیز بعضا تا نزدیک سه ماه همچنان یارانه به حسابشان واریز می گردد که این باعث هدر رفت منابع محدود سازمان می شود.
وی با اشاره به تعداد قابل توجه افراد پشت نوبت دریافت یارانه و حق پرستاری اظهار داشت این منابع می تواند در سایه دولت الکترونیک در اختیار افراد نیازمند پشت نوبت دریافت مستمری قرار گیرد.
گفتنی است در پایان این دیدار از همراهی و حمایت مجوعه اداره کل ثبت احوال استان تهران از سازمان بهزیستی خصوصا موضوع فرزندخواندگی و صدور شناسنامه برای نوزادان رها شده با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.
مدیرکل ثبت احوال استان تهران نیز از محمد نصیری و مجید دین پرور سرپرست شیرخوارگاه آمنه به پاس خدمات اجتماعی شاخص و ایثارگرانه تقدیر کرد.
نظر شما