دررسانه|جشن توانمندسازی ۱۵۰ بانوی دزفولی برگزار شد

دزفول-ایرنا- جشن توانمندسازی ۱۵۰ بانوی دزفولی روز یکشنبه ۷ خرداد با حضور مسوولان محلی در سالن مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول روز یکشنبه در این جشن، زن را ستون اصلی خانواده دانست و گفت: توانمندی ۱۵۰ زن به معنای توانمندسازی ۱۵۰ خانواده است.

سعید ایثاری افزود: حدود هشت هزار و ۵۰۰ پرونده در شهر دزفول با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در بهزیستی دزفول فعال است که کار بسیار سنگینی است و باید مشکلات زیاد آنها بنا به امکانات و نیاز بررسی شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده بهزیستی طی سال‌های گذشته ادامه داد: سال گذشته بزرگترین طرح ساخت مسکن در قالب مسکن ملی را در دزفول شروع کردیم و اکنون در چهار قسمت، خانه برای ۱۰۰ خانوار در حال ساخت است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول با بیان اینکه صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های دانشجویان نیازمند از طرف این نهاد پرداخت می‌شود، گفت: رسالت اصلی سازمان بهزیستی، بازتوانی است؛ درواقع تمام تلاش خود را برای توانمندسازی و استقلال خانواده‌ها انجام خواهیم داد.

پرداخت ۲۲۴ فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی دزفول

ایثاری به پرداخت ۲۲۴ فقره تسهیلات اشتغال یک میلیارد ریالی به افراد تحت پوشش طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۴۶ درصد تعهد اشتغال بهزیستی محقق شد که باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه شهرستان دزفول بهشت خیرین است، افزود: متاسفانه برخی افراد از نیت خیر نیکوکاران سوء استفاده می‌کنند برای مثال خیران اقدام به اهدای کمک به یک خانواده ساکن در ساحل رودخانه دز کرده بودند که پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خانواده پخش کننده مواد مخدر هستند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه سازمان بهزستی یک سازمان تخصصی و حمایتی است و صدور مجوز برای موسسه‌های خیریه یکی از وظایف این سازمان است، اظهار کرد: موسسه‌های خیریه باید اختصاصی باشند؛ با تاسیس صدای مهر غزل به برخی اهداف خود رسیدیم زیرا این موسسه به صورت تخصصی در زمینه اشتغال فعال است.

وی افزود: برخی موسسه‌های خیریه باید به صورت تخصصی در حوزه درمان، برخی در حوزه مسکن و برخی در حوزه جهیزیه فعالیت کنند؛ سال گذشته ۳۱ جهیزیه کامل از طرف بهزیستی دزفول به زوج‌های زیرپوشش اهدا شد که بیشترین تعداد جهیزیه‌های اهدایی در خوزستان بود.

ایثاری با تاکید بر اینکه به دنبال تخصصی شدن خیرین هستیم، بیان کرد: کار تخصصی در حوزه اشتغال افراد نیازمند از ۲ سال قبل با موسسه مهرغزل آغاز و ۱۵۰ نفر گزینش شد که از این تعداد ۳۵ نفر تحت پوشش بهزیستی و بقیه تحت پوشش کمیته امداد و افراد عادی بودند.

وی افزود: افراد نیازمند با قابلیت بازتوانی ضمن شناسایی و آموزش در هفت رشته شغلی آماده سازی و در قالب تعاونی ثبت شدند تا با دریافت تسهیلات، موتور تولید را به حرکت درآورند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول با اشاره به قابلیت‌های دزفول در زمینه‌های مختلف گفت: نیازمند استفاده از تک تک مسوولان و افرادی که می‌توانند بانوان را ترغیب به ثبت نام در این موسسه کنند هستیم تا بتوانند به درآمدزایی پایدار برسند.

کسب ۱۶ نشان ملی صنایع دستی و یک نشان یونسکو در دزفول

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز برابری جنسیتی و توانمندسازی بانوان را موجب توسعه پایدار اقتصادی در کشور دانست و گفت: دزفول شهر مقاومی است که از دیرباز نشان داده بانوان دوشادوش مردان در جنگ تحمیلی و اکنون در جنگ اقتصادی در پیشبرد اهداف کشور کمک می‌کنند.


حمیدرضا خادم افزود: میراث فرهنگی ۳۲ رشته صنایع دستی دارد که بانوان دزفول موفق شدند ۱۶ نشان ملی و یک نشان یونسکو کسب کنند و سه هزار بانوی صنعتگر دزفولی در زمینه کپوبافی فعال هستند که رسیدن به این جایگاه مایه مسرت است.

وی با بیان اینکه این بانوان در منزل و یا کارگاه در کپوبافی برای خود اشتغالزایی کرده‌اند، ادامه داد: اداره میراث فرهنگی یاور بانوان صنعتگر است و هر خدمتی که بانوان نیاز داشته باشند دریغ نمی‌کند.

مسوول موسسه خیریه مهر غزل دزفول نیز اظهارکرد: باتوجه به مشکلات و دغدغه بسیار زیاد بانوان برای اشتغال و تامین معیشت به دنبال فراهم کردن فضایی برای بانوان بودیم و در سال ۹۸ پویش ثبت نام بانوان جویای کار را راه اندازی کردیم.

غزل مهرنژاد افزود: یکهزار و ۸۰۰ بانو در دزفول و شهرستان‌های همجوار در رده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال ثبت نام شد تا فارغ از شعار دادن شاهد توانمندسازی بانوان نیز باشیم.

وی ادامه داد: شهریورماه ۱۴۰۰ با راه اندازی پویش تکیه بر یکدیگر به صورت تخصصی به این موضوع ورود کردیم و به دنبال گزینش و تفحص افراد ثبت نام شده رفتیم.

مسوول موسسه خیریه مهر غزل دزفول بیان کرد: از آنجاکه قشر عمده، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بودند توزیع بسته‌های معیشتی، سوادآموزی و حمایت از آنها را مدنظر قرار دادیم.

وی افزود: افراد جویای کار با همکاری بهزیستی و پیگیری‌های انجام شده معرفی شدند و آموزش‌های لازم در طبقه‌های شغلی مختلف از جمله پوشاک، آرایشگری، گلیم، کفش، گیوه بافی، فرش و سایر رشته‌های مرتبط به آنها ارائه شد تا پس از آموزش‌های حرفه‌ای وارد بازار کار شوند، کارگاه بزنند و فروش محصول داشته باشند.

مهرنژاد با بیان اینکه ۱۵۰ نفر آموزش‌های حرفه‌ای را فرا گرفتند ضمن قدردانی از حمایت‌های بهزیستی گفت: امیدواریم این افراد به درآمدزایی پایدار برسند.

به گزارش ایرنا جشن توانمندسازی بانوان دزفول به مناسبت دهه کرامت و روز مقاومت و پایداری - روز دزفول به همت موسسه خیریه صدای مهر و همکاری اداره بهزیستی شهرستان دزفول برگزار شد.

گفتنی است در حاشیه این جشن نمایشگاهی از محصولات و دستاوردهای بانوان زیر پوشش بهزیستی دزفول برپا و به نمایش گذاشته شد.

کد خبر 80720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد